OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift och vill bidra till att vi blir fler inom polisens IT-avdelning?
Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 34 500 medarbetare.
Vi söker dig som vill arbeta med att styra, samordna och utveckla IT-avdelningens interna kommunikation. Du kommer att jobba både operativt och strategiskt i olika uppdrag med avdelningens information i olika kanaler med fokus på intern kommunikation.
För att trivas hos oss har du ett starkt personligt driv, en förmåga att generera kreativa idéer, genomföra och slutföra aktiviteter i linje med att stärka arbetsgivarvarumärket. Du har lätt för att inspirera andra och har en god social och kommunikativ förmåga.
Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige – en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Du kommer att ingå i en grupp som stöttar verksamheten och tillhandhåller strategiskt stöd inom kompetensförsörjning. Vi har ett flexibelt förhållningssätt mot verksamhetens behov och ansvarsområden och arbetsuppgifter kan således komma att ändras över tid.
Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan.
Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.
Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer praktiskt ansvara för att utveckla avdelningens information i olika kanaler med fokus på internkommunikation. I ditt uppdrag ingår även att stötta ledningsgrupper och chefer i kommunikationsfrågor. Vi arbetar enligt agila principer där vi hjälps åt att leverera säkra, högkvalitativa lösningar. Det innebär att du kommer få varierande arbetsuppgifter vilka ligger i linje med våra gemensamma leveranser.
Vi har ett flexibelt förhållningssätt mot verksamhetens behov och ansvarsområden och arbetsuppgifterna kan komma att ändras över tid.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Bistå IT-ledningen med strategiskt och operativt stöd som rör kommunikation och vid behov samverka med den nationella kommunikationsavdelningen
• Informationshantering kopplat till IT-produkter, särskilda IT-insatser som t.ex. olika införanden och stora arbeten med IT-infrastruktur och kontinuitetsarbete vid driftstörningar samt samverkan med incidenthanteringen.
• Skriva och publicera texter till intranät och andra interna och externa publikationer
• Ansvara för budskap och delta i planering och genomförande i chefs- och medarbetarkonferenser
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 p) med inriktning medie- och kommunikationsvetenskap eller liknande utbildning som Polismyndigheten bedömer likvärdig
• Några års aktuell erfarenhet av kommunikationsarbete i en större myndighet, organisation eller företag
• Dokumenterad erfarenhet av att publicera och skapa innehåll i digitala informationskanaler
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av att vara rådgivande inom kommunikation till chefer och ledningsgrupper
• Erfarenhet av kommunikation inom IT/tech
• God förmåga att hålla dig insatt i trender inom området
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
Personliga egenskaper
• I aktuell roll är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra såväl inom IT-avdelningen, andra avdelningar inom myndigheten och med externa partner.
• Du har en god kommunikativ förmåga, är lyhörd och når fram med ditt budskap.
• Du tycker om att självständigt driva ditt arbete framåt och kommunicerar prestigelöst med dina intressenter.
• Du är van att arbeta strukturerat och har ordning och reda och kan hantera många detaljer utan att tappa helheten.
• I övrigt så ser vi att du som person bidrar till en positiv stämning i arbetsgruppen och inte är rädd för att ta dig an nya uppgifter och utmaningar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
I denna rekrytering görs löpande urval.
#LI-Hybrid
Placeringsort: Stockholm
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 24e maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37