Handläggare internservice, Gävle

Handläggare internservice, Gävle

Arbetsbeskrivning

Enheten Internservice och Förvaltning är en av fyra enheter inom avdelningen Fastighet och Inköp. Avdelningen ingår i det myndighetsövergripande verksamhetsstödet som ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, upphandling och inköp samt fastighet och Internservicetjänster.

Enheten Internservice och Förvaltning ansvarar i stort för:


• Internservicetjänster (lokalvård, kaffeautomater, förbrukningsvaror etc.)
• Förvaltning och underhåll av myndighetens lokaler
• Ombyggnationer och nybyggnationer i befintliga lokaler
• Enstaka utbyte och inköp av möbler och fasadskyltar
• Brandskydd och SBA (systematiskt brandskyddsarbete)
• Miljösamordning

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Internservice tillhandahåller internservicetjänster inom ramavtal och serviceavtal som myndigheten upphandlat. Som handläggare inom Internservice har du ansvar för daglig ärendehantering. Ärendehantering avser det dagliga arbetet med att ta emot, tilldela, handlägga, följa upp och avsluta ärenden som inkommer via ärendehanteringssystemet.

I internservice uppdrag ingår hantering av ärenden kopplade till myndighetens förvaltade lokaler samt dess kopplade tjänster. Du har vana i att inhämta information, administrera, läsa avtal, inventera, dokumentera samt registrera ärenden.

Du tillhör en grupp handläggare som arbetar tillsammans med att uppnå effektivitet och leveranssäkerhet. Du tar ansvar för ditt eget uppdrag, planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och lyfter frågor till gruppen för dialog och diskussion.

Du kommer att vara del i en verksamhet där utveckling och förbättring av våra rutiner och arbetsprocesser ständigt pågår och du deltar aktivt i dessa. Det är därför viktigt att du tycker om förändringar och är beredd på att kunna bistå och stötta andra på enheten vid behov. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Arbetat minst två år under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder
• IT-vana och systemvana
• Administrerat avtal
• Arbetat med administrativa uppgifter inom fastighetsbranschen
• B-körkort

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Leverera enligt överenskomna deadlines
• Säkerställa kvalitet och leverans och kundnöjdhet
• Bygga och vidmakthålla förtroendefulla samarbeten internt och externt
• Uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Förändringsarbete
• Arbete inom offentlig sektor

Övrigt
Anställningen är heltid och tillsvidare med tillträde snarast efter överenskommelse. 
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Gävle.
Resor förekommer

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 30 oktober, 2022. Intervjuer planeras att påbörjas under v.45.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024