Handläggare internservice/reception med skyddsvaktskompetens

Handläggare internservice/reception med skyddsvaktskompetens

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya medarbetare som vill bidra till samhällsnytta i finansmarknadens centrum? Riksgälden söker en serviceinriktad och problemlösande handläggare med skyddsvaktskompetens till vår reception och internservice,

Du tillhör avdelningen för styrning och verksamhetsstöd och rapporterar till chefen för stödenheten.

Din roll

Som handläggare inom internservice och reception med skyddsvaktskompetens har du en bred yrkesroll. Dina huvudarbetsuppgifter återfinns inom internservice. Du har även ett sammanhållande och stödjande ansvar för receptionen, växeln och skyddsvaktsrollen, där du går in efter behov. Tillsammans med en extern skyddsvakt tar du emot besökare till myndigheten och säkerställer legitimering. Du fungerar också som ledsagare av externa konsulter i lokalerna vid t.ex. reparationer och underhåll. Du hanterar flera frågor som rör fastighetsområdet, däribland säkerställer säkerhetskrav i lokalerna. Du ansvarar för att lokalerna är i ordning och ordnar med ommöblering vid behov, samt inventerar myndighetens konst- och möbelförråd. Visst enklare hantverksarbete och vaktmästeritjänster ingår i tjänsten.

Du sköter posthanteringen, kuvertringar vid stora utskick, budhantering och kopieringstjänster mm. Du ansvarar för beställningar av bl.a. kontorsmaterial, städmaterial, frukt och mjölk, viss övrig förtäring och blommor och säkerställer att beställningarna ligger inom budgetram, samt granskar fakturor inom ansvarsområdet. I samband med interna och externa möten ansvarar du för förberedelser av lokalerna. Du har ett övergripande ansvar för att process- och rutinbeskrivningar vid funktionen upprätthålls och vid behov uppdateras.

Din profil

För att lyckas i tjänsten krävs att du har:


• Gymnasieexamen
• Skyddsvaktsutbildning
• Erfarenhet av att arbeta vid en statlig myndighet
• Erfarenhet av internservice- och receptionsarbete
• Erfarenhet av växelhantering
• Kunskaper i Office-paketet (Word, Excel och PowerPoint)
• B-körkort

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av att arbeta i besökssystem
• Erfarenhet av att arbeta i fakturahanteringssystem
• God kunskap om skyddsobjekt
• God kännedom om Riksgäldens verksamhet och organisation

Du som person:

Vi söker dig som är flexibel, initiativtagande och har en tydlig känsla för service och administration. Du är en problemlösare som har mycket god samarbetsförmåga och kan samverka med såväl interna som externa parter. Du är självgående och har förmåga att självständigt ta initiativ och driva frågor framåt inom ramen för ditt ansvarsområde. Du är stabil och klarar av att behålla lugnet även i stressade situationer.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor som vi bedömer som relevanta för tjänsten. 

Övrig information

Välkommen med din ansökan med CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg via www.riksgalden.se/jobb, senast den 26 januari 2023. Ange referens 2022/1086. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning.

För information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Jessica Palm,  tfn. 08- 613 45 82 och kring rekryteringsprocessen Camilla Tegell, HR, tfn 08-613 46 05. Lokala fackliga representanter är: Antonio Carrasco, Saco-S och Ricard Lalander, ST som nås via myndighetens växel, tfn. 08-613 45 00.

Finansiellt innehav
Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd.

Säkerhetsklassad tjänst
Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa roller är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav.

 

Om Riksgälden
Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 220 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksgälden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 26 januari 2023

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 13
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 10374

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024