Handläggare IT verksamhetsnära beställarstöd

Arbetsbeskrivning

Sjukhusservice, Södersjukhuset Södersjukhuset - ett akutsjukhus i storstadsmiljö Med en av Nordens största akutmottagningar är akutsjukvård i centrum för vår verksamhet och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna Södersjukhusets specialitet.Södersjukhuset har även Sveriges största förlossningsklinik med omkring 7 000 förlossningar per år.Sachsska Barnsjukhusets akutmottagning tar emot cirka 19 000 besök per år.På Södersjukhuset bedrivs även en omfattande klinisk forskning och utbildning.För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten och se till att leva upp till våra ledord: "för patienten - med patienten".Södersjukhusets IT-verksamhet har under 2010 överförts till Stockholms läns landsting, SLLs gemensamma IT-organisation - SLL IT.I samband med denna förändring har en IT-beställarorganisation med uppgift att köpa IT-tjänster från i första hand SLL IT etablerats på Södersjukhuset.Beställarorganisationen har det övergripande ansvaret för att IT-leveransen till Södersjukhuset motsvarar verksamhetens krav och behov och ska även säkerställa att leveransen sker på ett kostnadseffektivt och säkert sätt.Beställarorganisation kommer att ha totalt 5,0 befattningar.Inom SÖS respektive verksamhetsområden (VO) finns IT-samordnare utsedda.Deras uppgift är att företräda sitt VO i IT-frågor och att fungera som ömsesidig kanal mellan VO:t och IT-beställarorganisationen. Uppdraget innefattar att utveckla och stötta sjukhusets IT-samordnare.Du ska medverka till att beställningsrutiner och övriga samarbetsprocesser utvecklas på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.Du ska hjälpa respektive verksamhet att "köpa rätt" IT-tjänster ur både ett verksamhets- och ekonomiskt perspektiv, samt verka för att IT-stödet på sjukhuset som helhet används på ett ändamålsenligt sätt.Du kommer att vara sammankallande i den redan idag befintliga IT-samordnargruppen.Uppdraget innefattar även att fånga upp avvikelser i leveransen och att ta emot, granska och bevaka att åtgärder vidtas i anmälda avvikelser inom IT-området. Adekvat högskoleutbildning eller liknande kunskaper förvärvade på annat sätt.Flera års erfarenhet av arbete med IT som verktyg för att utveckla och stödja vårdverksamhet.Tjänsten innebär mycket självständigt arbete samtidigt som man måste fungera smidigt tillsammans med hela beställarorganisationen.Du måste kunna skapa goda kontakter inom sjukhuset, hantera IT-frågor på både övergripande och lokal nivå samt driva framtidsfrågor inom IT-området.Arbetets karaktär ställer stora krav på flexibilitet.Du bör ha lätt för att kommunicera och informera.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södersjukhuset AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 6 oktober 2010
  • Ansök senast: 31 oktober 2010

Liknande jobb


IT-samordnare

25 november 2024

Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024