OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja och lyfta Uppsala län. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, djur och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi, näringslivsutveckling och allmän förvaltning. I dessa verksamheter har vi ett ansvar att väga olika sakintressen mot varandra för att fatta beslut och driva frågor som på bästa sätt gynnar länets utveckling som helhet. Vi arbetar med utvecklingsfrågor, att samordna länets kommuner i olika frågor, ge bidrag och stöd till olika verksamheter och att se till att lagar och riktlinjer följs. Landshövdingen är chef för Länsstyrelsen.
På Länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 190 personer. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medarbetare som ska arbeta med handläggning av jordbrukets EU-stöd. Handläggningen kommer att innefatta återkravsutredningar av tidigare utbetalningar och handläggning av tidigare års ansökningar. Arbetsuppgifterna utgörs av handläggning av SAM-ansökningar i Jordbruksverkets datasystem, telefonsupport och kundtjänst till länets lantbrukare. Arbetet innebär myndighetsutövning och kontakter med lantbrukare. Arbetet är huvudsakligen förlagt till kontoret och underlättas om du tycker siffror och detektivarbete. Övrigt förekommande arbetsuppgifter inom hanteringen av jordbrukarstöd och övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten ingår också i arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning, har goda datorkunskaper, är analytisk, effektiv, utåtriktad och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av jordbrukarstöd i Jordbruksverkets IT-system och/eller kontrollarbete under pågående landsbygdsprogram och om du har arbetat med blockredigeringar. Det är också meriterande med erfarenhet av att bemöta kunder/medborgare per telefon exempelvis i en kundtjänst. Avgörande är dina personliga egenskaper; det är viktigt att du har fallenhet för administrativa uppgifter, är lösningsorienterad och drivande samt har en positiv inställning till arbetsuppgifterna. Du behöver både ha förmåga att arbeta i grupp och ta eget ansvar. I kontakt med lantbrukare och myndigheter företräder du Länsstyrelsen på ett förtroendeingivande sätt.
ÖVRIGT
Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet.
Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Läs mer på https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Varmt välkommen med din ansökan!