Arbetsbeskrivning
Just nu är vi inne i spännande tillväxtperiod och vi söker därmed en trafikplanerare till vår avdelning Kapacitet & Intäktsoptimering.
Rollen innebär att du bland annat kommer att arbeta utifrån fastställd turlista och tillsammans med teamet ansvara för trafikplanering och reglering. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, ägare samt Trafikverket mfl säkerställa en turlista som tar hänsyn till samtliga intressentgrupper.
Arbetsuppgifter
Som handläggare på Kapacitets & Intäktsoptimering hos oss kommer dina arbetsuppgifter innefatta bland annat:
- Turlista samt dess eventuella ändringar etc
- Uppföljning inom området, så som analys av resandestatistik för att föreslå trafikförändringar som skapar förutsättningar för så väl kapacitetsoptimering som en förbättrad kundupplevelse.
- Samverkan kring planeringsfrågorna av trafiken med våra ägare och statliga myndigheter.
- Ta fram och säkerställa trafikunderlag till Trafikverket.
- Bidra med underlag internt till informations- marknads-Säkerhetsansvarig.
- Löpande arbete med analys och utveckling av befintlig trafik och trafikavtal.
-I samarbete med bolagets strateger genomföra trafikutredningar, beskriva trafikupplägg, beräkna kapacitet och behov.
Varje enskild medarbetare är oerhört viktig för att vi skall lyckas med vårt uppdrag.
Av den anledningen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper när vi rekryterar.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Innan anställning erbjuds görs en bakgrundskontroll
Unionens kollektivavtal gäller hos oss.
Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse, placering på vårt huvudkontor i Visby.
Intervjuer sker löpande via vår samarbetspartner, LB Karriär, tjänsten tillsätts när vi hittar just dig som vi ser som vår nästa medarbetare.
Innan man erbjuds en tjänst hos oss görs även en bakgrundskontroll
Välkommen med din ansökan.
Din kompetens
-
Vi söker dig som har en för rollen relevant utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
-
Meriterande är om du har arbetat några år som trafikplanerare alternativt kapacitetsanalytiker eller motsvarande med erfarenhet inom trafikplanering och kapacitetsfrågor.
-
Du har lätt för att sätta dig in i nya IT-system, såsom ex. Bookit.
-
Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel
-
Kunskap om Sjöfarts branschen
-
Du är självgående och kan leda så väl dig själv som andra genom processer med hög ansvars- och planeringsförmåga.
Ditt arbete som handläggare innebär många olika kontaktytor.
Därför söker vi dig som:
-
uppskattar samarbete och har en god samverkansförmåga.
-
kan skapa förutsättningar för ett gott samarbete samtidigt som du med stort fokus värnar om vårt uppdrag
-
har en hög analysförmåga så väl som ett strategiskt seende.
-
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
På Destination Gotland ansvarar vi för en av Sveriges viktigaste vägar – sjövägen mellan Gotland och fastlandet. Våra snabbgående fartyg skapar möjligheter för både passagerare och godstrafik att resa effektivt mellan Gotland och fastlandet, på rutterna Visby – Nynäshamn eller Visby – Oskarshamn.
Från och med våren 2024 kommer vi även bedriva kryssningstrafik mellan Stockholm, Mariehamn och Visby med fartyget M/S Birka Gotland.
Vi har drivit Gotlandstrafiken sedan 1998 och är stolta över förtroendet. Formellt är uppdraget från Trafikverket, men på många sätt är uppdraget också från det gotländska samhället. Vi ser det som vår uppgift att vara med och bidra till Gotlands utveckling genom att alltid gå före och skapa möjligheter för att alla som vill ska kunna resa till och från vår ö.
Läs mer på www.destinationgotland.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Linkedin.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Friman, Checkinansvarig
+ 0498-20 13 13
Anette Sandblom, Checkinansvarig
+ 0498-20 13 13
Annette Widlund, Personaladministratör
+ 0498-20 18 55
Thomas Nyman, Personalrekryterare
+ 0498-20 18 58
Thomas Nyman, Personalrekryterare
+ 0498201858
Annette Widlund, Personaladministratör
0498-20 18 55
Thomas Nyman, Personalrekryterare
0498201851
Monica Friman, Checkinansvarig
0498-20 13 13
Anette Sandblom, Checkinansvarig
0498-20 13 13
Anna Nygren,
0498-201866