Handläggare kundärenden

Arbetsbeskrivning

Som handläggare för kundärenden på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara den första kontakten för medborgaren i dialogen med myndigheten.


Handläggare kundärenden

Arbetsuppgifter

Som medarbetare på Kundservice och diarium är du en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen. Du tar emot och besvarar frågor muntligen via telefon och skriftligen via olika ärendehanteringssystem - främst gällande väg- och järnväg. Det handlar inte bara om ta emot, utan också besvara frågor, eftersom vår roll på Kundservice är att avlasta övriga verksamheten. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Utöver att ta emot och besvara frågor kommer du även att ta emot post, registrera handlingar samt hantera vissa pressfrågor.
Som medarbetare på Kundservice arbetar du i ett självstyrande team där ni tillsammans arbetar fram ett upplägg för att lösa enhetens leveranser. För att teamet ska lyckas krävs det att du har bred kunskap där du kan lite om allt då vi ofta får frågor från allmänheten som rör hela Trafikverkets verksamhet.
Kundservice är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Denna tjänst avser dagtid, men skifttjänstgöring kan förekomma.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi planerar att genomföra intervjuer via Skype under vecka 49 och 50.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som handläggare krävs det att du brinner för service och kundmöten där fokus ligger på att du kan kommunicera på ett förtroendefullt sätt, både i tal och skrift. Vi ser gärna att din styrka ligger i att strukturera och prioritera ditt arbete då det stundvis är hög arbetsbelastning. Då vi är mitt inne i ett utvecklingsprojekt är det viktigt att du kommer in med en nyfikenhet och vilja att bidra till utvecklingen. Vidare är det mycket viktigt med god samarbetsförmåga då vi arbetar i team. Vi ser även att du är van vid att arbeta i system och använder dem som självklara verktyg i det dagliga arbetet.
Vi söker dig som
Har avslutad gymnasieutbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdig.
Har arbetat inom kundtjänst/support eller med annan kundärendehantering både via telefon och i ärendehanteringssystem
Har goda kunskaper i svenska samt engelska, i tal såväl som skrift.

Det är meriterande om du
Har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS
Har erfarenhet av att hantera ärenden i sociala medier
Har erfarenhet av skifttjänstgöring
Har erfarenhet med registrering av handlingar.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
På Planering är du ingången till Trafikverket för dem som vi finns till för: medborgare och näringsliv. Omvärldens tillgång till våra servicetjänster och till oss som myndighet är viktig. Det är därför vi vill ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Vi behöver smarta e-tjänster och effektiv hantering av både ärenden och dokument.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Utredare

Utredare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024