OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
På huvudkontoret i Gävle finns våra myndighetsgemensamma enheter som levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker serviceorienterade handläggare till vårt kundcenter. Du har ett driv framåt och är peppad på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då är du kanske vår nästa handläggare.
Som handläggare i vårt kundcenter har du daglig kontakt via telefon och mejl med externa kunder på både svenska och engelska i kundcenters andra linje. Du ger information om Lantmäteriets verksamhet, produkter och tjänster enligt offentlighetsprincipen men med specifikt fokus på förrättningsverksamheten som innebär hantering av ärenden av mer komplex karaktär gällande fastighetsbildningsfrågor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker nya medarbetare som brinner för kunden och som vill verka tillsammans med de övriga medarbetarna på kundcenter.
Vi vill att du har minst 2 års erfarenhet från arbete på kundcenter och att du har gymnasieexamen. Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har god vana av Officepaketet och att jobba med IT- system. Du besitter dessutom förmågan att lätt lära dig nya IT-system.
Det är meriterande om du har en påbyggnadsutbildning som är relevant inom vårt verksamhetsområde. Det är också meriterande om har erfarenhet av fastighetsbildningsfrågor samt har arbetat inom statlig verksamhet tidigare.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som handläggare på andra linjen är du naturligtvis serviceinriktad, kvalitetsmedveten och samarbetar väl med andra människor. Kundkontakterna kräver att du har god kommunikativ förmåga där du kan vara tydlig. Du är pedagogisk och anpassar din kommunikation efter mottagaren. Vidare vill vi att du är noggrann och strukturerad och har en god förmåga att analysera information för att lösa komplexa frågor. Du har en positiv, lösningsorienterad attityd och skapar lätt relationer med andra.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33