OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som brinner för kunden! Du som har ett driv framåt och är peppad på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då kanske du är vår blivande medarbetare.
Som handläggare i vårt kundcenter kommer du hantera kunder via telefon, chatt och mejl på vår första linje. Dina arbetsuppgifter innebär att besvara frågor, vägleda och ge information om Lantmäteriets verksamheter, produkter och tjänster. Du arbetar enligt processer, villkor och regler till exempel offentlighetsprincipen. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta i flera verksamhetssystem och hantera stora ärendeflöden.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har gymnasieexamen och minst ett års erfarenhet i närtid från arbete inom kundcenter eller kontaktcenter. Du har god datorvana av Officepaket och lätt att jobba i och lära dig nya IT system. Du har även god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande med god förmåga att kommunicera på engelska i både tal och skrift samt erfarenhet av att arbeta inom statlig organisation. Vidare är det meriterande om du har påbyggnadsutbildning som är relevant inom vårt verksamhetsområde.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad och hjälpsam med ett professionellt bemötande, oavsett kund. Du har en förmåga att på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förklara begrepp och processer som inte är vanliga för våra kunder. Du är även strukturerad och arbetar bra i process efter uppsatta villkor och regler i kombination med en lyhördhet att hitta prestigelösa möjligheter och lösningar. Du använder din goda kommunikativa förmåga till att samarbeta samt skapa och vidmakthålla goda relationer.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33