Handläggare Kundcenter privatpersoner

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan söker Ett antal handläggare till Kundcenter för privatpersoner Placering Kundcenter Gävle[ Arbetsuppgifter och ansvar[ .Ta emot kundärenden via telefon och e-post[ .Ge kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och självbetjäningstjänsterna[ .Aktivt sälja in självbetjäning/stödja kunderna vid självbetjäning[ .Ge stöd vid anmälan av t.ex. föräldrapenning och sjukfall[ .Utföra kompletteringar och justeringar i ärenden[ .Utfärda intyg[ .Informera och vägleda kunden rätt inom och utanför Försäkringskassan[ .Kontrollera, komplettera och rimlighetsbedöma uppgifter[ .Besluta i vissa ärenden och verkställa besluten[ .Bedöma rätten till ersättning och göra prognoser[ .Dokumentera och registrera relevant information kopplat till kundens ett ärende[ .Bidra till ökad kunskap hos kunden om och påverka attityder/positiv inställning till socialförsäkringen[ .Ansvara för att arbeta mot mål och göra nödvändiga prioriteringar i sitt arbete för att målen ska uppnås[ .Ansvara för att följa beslutade handläggningsprocesser och regler[ .Som handläggare på Kundcenter har du kontakt med Försäkringskassans kunder per telefon och e-post i snitt 75% av din arbetstid Kvalifikationer För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande.Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.Som handläggare i Kundcenter är det viktigt att du är kvalitetsmedveten.Du är flexibel och stabil som person och har förmågan att självständigt driva dina ärenden.Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl tal som skrift.Du är intresserad av samhälls- och arbetsmarknadsfrågor och har goda datakunskaper.Du har erfarenhet av kundkontakter, har förmågan att sätta kunden i fokus och har en mycket hög känsla för service.I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kundservice med liknande arbetsuppgifter t.ex. telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder.Det är också meriterande om du kan tala flera språk.För tjänsten krävs också erfarenhet av administration. Övrigt Arbetstiden är schemalagt skiftarbete med kvälls- och helgarbete.Våra öppettider är: Måndag - fredag kl.8.00-21.00, lördag kl.8.00-15.00 och söndag kl.15.00-21.00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 10 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 10 juli 2009
  • Ansök senast: 17 juli 2009

Liknande jobb