Handläggare Kundservice

Handläggare Kundservice

Arbetsbeskrivning

Collectum är en valcentral för tjänstepensionen ITP och fungerar som en länk mellan de privatanställda tjänstemännen, arbetsgivarna och försäkringsbolagen. Vi har inget eget vinstintresse utan jobbar på uppdrag av arbetsmarknadsparterna Svenskt Näringsliv och PTK. Vi är stolta över vårt uppdrag och att vi är en viktig aktör i det svenska pensionssystemet.

Nu söker vi en handläggare till vår grupp Kundkontakter på Kundservice. Vill du bli en del av en organisation där du får jobba med service på riktigt och skapa stort värde för våra kunder. Vi värnar om frihet under ansvar och hos oss ges du utrymme för hela livet.

OM TJÄNSTEN OCH TEAMET
Teamet på kundkontakter består idag av 10 personer, en mix av personer med olika åldrar och bakgrund. En härlig grupp med hög servicekänsla och mycket skratt! Gruppen ansvarar för de flesta av Collectums inkommande samtal, hanterar alla inkommande mejl samt gör en del andra administrativa arbetsuppgifter. I gruppen jobbar vi med en aktiv feedbackkultur som innebär att vi ständigt söker förbättringar och tar ansvar för såväl det egna lärandet som att dela med sig av kunskaper till sina kollegor.

Tjänsten som handläggare består till stor del av dialog med kunder. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågor och ärenden från företag och försäkringstagare gällande ITP-pensioner. Kundkontakten sker via telefon och mail och det blir viktigt att kunna anpassa budskapet efter mottagare och situation. Rollen innefattar ett nära samarbete med kollegor men du förväntas också ta egna initiativ och jobba självständigt.
MER OM DIG OCH VAD VI SÖKER
Vi tror att du har erfarenhet från ett serviceyrke samt vana vid att arbeta med telefon som verktyg. Du har en gymnasieutbildning eller motsvarande, och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, och kan använda språket i så väl tal som skrift.

Har du branscherfarenhet inom ITP, försäkring och/eller pensionsadministration är det meriterande, men inte ett krav.

För att trivas hos oss på Collectum delar du våra värdeord – engagemang, ansvar och samarbete. Du har en god kommunikationsförmåga och håller en hög servicenivå i kontakt med våra kunder. Du beskrivs som en prestigelös kollega som samarbetar för att teamet ska lyckas tillsammans, du är peppande och positiv även i tuffa situationer. Du har ett stort eget driv, du motiveras av att arbeta mot mål och du jobbar uthålligt för att nå dem.

ÖVRIGT Sista ansökningsdag är den 27 oktober 2022. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är en visstidsanställning med start så snart som möjligt. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Victoria Frelin, Chef Kundkontakter, på victoria.frelin@collectum.se eller Johanna Blom, HR-Specialist, på johanna.blom@collectum.se

Facklig representant för FORENA är Camilla Björk, 076-209 8135 och facklig representant för SACO är Anders Jonasson, 08-508 981 67.

Vi är en liten organisation med ca 140 anställda, vilket innebär korta beslutsvägar men ställer krav på personligt ledarskap och samarbete. Vår arbetsplats präglas av engagemang och utrymme för eget ansvar där Collectums way of working visar vägen. Vi är stolta över vårt uppdrag och att vi är en viktig aktör i det svenska pensionssystemet.

Collectum fungerar som en länk mellan de privatanställda tjänstemännen, arbetsgivarna och försäkringsbolagen som förvaltar ITP. Vi har inget eget vinstintresse utan jobbar på uppdrag av arbetsmarknadsparterna Svenskt Näringsliv och PTK.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Collectum
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Liknande jobb


18 december 2024