OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du som vill möta kunder i telefon
Kundservicehandläggare
Varje dag möter vi inom Kronofogden människor som behöver vår hjälp och kundservice är ofta våra kunders första kontakt med myndigheten.
På kundservice arbetar vi brett med att besvara frågor som rör hela myndighetens verksamhet. Kronofogden vill motverka överskuldsättning och vi hjälper kunden att göra rätt från början genom att lämna information på ett enkelt sätt.
Dina arbetsuppgifter består av att besvara frågor från våra kunder i telefon, epost och andra digitala kanaler. I rollen som handläggare på kundservice hanterar du såväl enklare som mer kvalificerade frågor från både privatpersoner och företag, från de som vill ha betalt och de som ska betala. Du måste därför vara lyhörd för kundens behov samtidigt som du ser till myndighetens uppdrag i mötet med kunden. Myndigheten befinner sig i en digital förändringsresa som medför att våra och kundernas behov förändras i snabb takt.
För att kunna ge rätt information till kunden behöver du ha en bred kunskap om Kronofogdens uppdrag och verksamhet och kunna arbeta i flera verksamhetssystem samtidigt. Som nyanställd kundservicehandläggare får du en gedigen introduktion. Du förväntas även efter avklarad introduktionsutbildning fortsätta lära dig mer om Kronofogdens processer och bidra till myndighetens utveckling.
Vi söker dig som har
- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- arbetat minst tolv månader under de senaste fem åren med att ge service i ett högt tempo via telefon, e-post eller via andra digitala kanaler
- goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
- uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- goda kunskaper i engelska.
Vi söker dig som är bekväm med att ha telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du trivs med att ha direkt kundkontakt och du har lätt för att anpassa din kommunikation utifrån kundens behov och förutsättningar. Du agerar förtroendeingivande och tryggt i kontakten med kund.
Du har lätt för att ta till dig ny information och du gillar att samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga och kan arbeta effektivt utifrån kundservice uppdrag och mål.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.
Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.