OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person där kundfokus, engagemang och professionalitet är en självklarhet? Vill du arbeta med en stor variation av frågor och där du får chansen och bli del av ett härligt team med god lag-anda? Vi söker nu en handläggare inom kundtjänst till vår Verksamhetsstödenhet!
Som handläggare inom vår kundtjänst ingår du i Verksamhetsstödsenheten ger ett stöd i kärnverksamhetetens primära processer. Enheten tillhandahåller en kundtjänst som hanterar frågor från allmänheten och handläggare. Enheten ansvarar för administrationen för bidragssystem och styrmedel, bl.a. hemmaladdarstöd, elfordonspremie, NOX, gränsöverskridande avfallstransporter och handel med utsläppsrätter. Enheten arbetar för processutveckling, standardisering, automatisering och centralisering för att minska den administrativa kostnaden.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som handläggare inom vår kundtjänst innefattar till stor del en större bredd och komplexitet än en klassisk kundtjänstroll. Du företräder dessutom myndigheten och delar den statliga värdegrunden.
Du kommer i många fall vara extern kunds första kontakt med myndigheten, vilket gör att ett professionellt bemötande är en självklarhet!
Som medarbetare hos oss ansvarar du för att vi kan upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete gentemot våra kunder.
Du kommer att ingå i en serviceinriktad grupp som tar hand om våra kunders stora och vida spann av frågor till myndigheten. Vidden av frågor bidrar till en tjänst som är väldigt omväxlande, utvecklande och stundtals utmanande. Volymen i uppdraget kan variera över tid, men komplexiteten är alltid stor.
Du trivs med att arbeta i en varierad tjänst som innehåller både kundkontakt, administration och problemlösning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå i att:
• besvara kundernas frågor med en hög servicenivå i ett stundtals högt tempo, via olika kontaktvägar så som telefon, sociala media och ärendehanteringssystem.
• Hantera och besvara externa frågor med stor ämnesbredd.
• Ha kontakt med intern och externa kunder.
• Föra vidare ärenden till rätt handläggare inom organisationen om vi inom kundtjänst ej kan besvara den inkommande frågan.
• Arbeta i team, där du liksom vi andra är måna om att stötta och hjälpa varandra för ett så bra arbetsflöde som möjligt.
• Kontinuerligt arbeta med att optimera och effektivisera processer och arbetssätt vid kundtjänst.
Din kompetens
Vi söker dig som har:
• Gymnasial utbildning.
• Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder, kundbemötande och service.
• Du har några års arbetslivserfarenhet.
• Du har god datorvana och erfarenhet av att lätt ta till dig och arbeta med nya system och arbetssätt.
• Flytande svenska och mycket god engelska är ett krav för att kunna hantera inkommande ärenden. Det är meriterande med även andra språkkunskaper.
• Det är meriterande om du har arbetat i liknande roll sedan tidigare, exempelvis inom kundtjänstroll som har innefattat många olika ämnesområden.
• God kännedom om och erfarenhet av att arbeta med GDPR, Sekretess, Offentlighetsprincipen och Dataskyddsförordningen är meriterande.
• Det är också meriterande om du har jobbat med tekniska frågor och har ett tekniskt intresse och goda systemkunskaper.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och det absolut viktigaste är att du visar handlingskraft och har rätt inställning, vilja och engagemang!
Du är kundorienterad, lyhörd och professionell och anstränger dig för att förstå kundens behov som representant för myndigheten. För dig är det viktigt att vara resultatinriktad och flexibilitet och du är stabil och trygg i ditt arbete.
Vidare är du är en lagspelare - teamet värderas högt hos oss! Här ställer vi upp för varandra och är måna om att vi trivs att arbeta med varandra - ”Laget före jaget!” Du är prestigelös medarbetare som tar dig an dina arbetsuppgifter med stort engagemang. Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla arbetssätt, processer och systemstöd, varför en förutsättning att vilja utveckla och utvecklas är ett måste!
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningens placering är Östersund. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Vi tillämpar sex månaders provanställning. Självklart delar du vår värdegrund – att du i ditt arbete är lyhörd, professionell och offensiv.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 30 september.
Kontakt
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via växeln, tel.nr. 010-698 10 00.
Tomas Hallqvist, chef
Lizbeth Lundborg, facklig representant, ST
Lotta Lagerberg, facklig representant, Saco
Om Naturvårdsverket
Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss se www.naturvardsverket.se/Om-Naturvardsverket/Jobba-hos-oss
Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Thörnelöf
010-698 10 00