OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Glada Hudikhem AB är ett av Hudiksvalls kommun helägt bostadsbolag som äger och förvaltar 4 498 lägenheter och 18 408 kvm lokaler fördelat över hela kommunen. Vi omsätter 307 Mkr och har 90 anställda. Vi är ett aktivt bostadsbolag med stort intresse för den lokala samhällsutvecklingen.
Våra kärnvärden Helhet, Engagemang och Möjlighet bygger våra gemensamma värderingar som vägleder oss i vårt dagliga arbete. De sammanfattas med ordet HEM, som en påminnelse om att vi arbetar med något mycket större och viktigare än hus. Vi arbetar med människors HEM, där minnen skapas.
Arbetsbeskrivning
Som handläggare i kundtjänst blir du en del av en effektiv och serviceorienterad grupp som huvudsakligen arbetar med att ta emot och hantera boenderelaterade frågor. Arbetet innebär bland annat uthyrningshandläggning och felanmälan samt att ge information och svara på frågor gällande uthyrning och lägenhetsunderhåll. Du registrerar och handlägger ärenden från början till slut både gentemot kund, internt och mot underleverantörer.
I gruppens arbetsuppgifter ingår bl a reception, växeltelefoni, uthyrning, felanmälan, hemsida, intranät, kravverksamhet, störningshantering samt kontakter med sociala myndigheter.
Vem är du?
Vi söker dig som utöver gymnasieutbildning har erfarenhet av kvalificerat kundtjänstarbete. Utbildning eller erfarenhet inom Telia Touchpoint är meriterande. Du ska självständigt hantera ärenden, alltid med fokus på att ge kunden den bästa av service. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift såväl på svenska som på engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du har även stor datorvana eftersom den är ett av dina viktigaste arbetsredskap.
Som person är du utåtriktad, engagerad och har ett starkt kundfokus. Du är lyhörd och smidig samt mån om att alltid ge god service och leverera ett kvalitativt arbete. Vidare är du hjälpsam, ordningsam och ansvarstagande. Du vill vara med i vår utveckling och strävar precis som vi efter att hitta innovativa, kundvänliga lösningar och effektiva processer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och din inställning till tjänstens bredd.
Vad erbjuder vi?
Rollen som handläggare på kuntjänst är en varierad tjänst med högt tempo och stor teamkänsla. Du träffar dagligen en stor mängd människor som servicegivare eller kollega. De differentierade arbetsuppgifterna gör arbetet både mångsidigt, spännande och utvecklande.
Tjänsten är ett visstidsanställning under 6 månader, heltid, med tillträde snarast efter överenskommelse till och med mars 2023. Med möjlighet till förlängning.
Fackliga företrädare är Stig Andersson, Vision 0650-354 35.
För information om tjänsten kontakta marknadschef Linus Arnstberg 0650-354 19.
Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Välkommen med Din ansökan senast 2022-10-16 till jobb@hudikhem.se märkt med ”Handläggare”.