Handläggare landsbygsstöd

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs, samordnar länets intressen och för fram invånarnas behov för en bra utveckling när det gäller t.ex. arbete, service och miljö. Vi är en kunskapsorganisation, totalt ca 200 anställda. Majoriteten av de anställda har Gävle som placeringsort.

Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund. Den ska genomsyra allt vi gör på alla nivåer och vara ett stöd i vårt dagliga arbete.

Länsstyrelsen strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Därför har Länsstyrelsen startat arbetet för att bli HBTQ-certifierad. Länsstyrelsen har dessutom utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.

Enheten för landsbygd och tillväxt arbetar med utveckling av de areella näringarna jordbruk och fiske samt regional utveckling av företag i länet, 15 personer arbetar på enheten.


Arbetsuppgifter

Du kommer att handlägga ansökningar inom företagsstöd och utvecklingsprojekt samt administrera landsbygdsprogrammets åtgärd kompetensutveckling. I arbetet med kompetensutveckling ingår skrivande av projektplaner, göra utlysningar inom kompetensutveckling och upphandla tjänster för och rådgivning. Du kommer att ha kontakter med andra myndighetger och externa sökande. Information och kommunikation sker dagligen per telefon, e-post och brev. All handläggning sker digitalt i olika datasystem. I handläggningen förekommer vissa kontroller på plats, varför resor i länet förekommer.

Kvalifikationer

Du ska vara lantbruksekonom, ha agronom- eller lantmästarexamen med ekonomiinriktning eller motsvarande. Du bör ha erfarenhet av arbete i lantbruk och med landsbygdsutveckling. Det är meriterande om du tidigare har handlagt landsbygdsstöd. Du ska ha B-körkort.

Kunskaper om ekonomihantering, grundläggande datakunskaper samt digital hantering är avgörande för tjänsten. Det finns upphandlingsansvariga på länsstyrelsen, du behöver därför inte ha särskilda förkunskaper inom upphandling. Då vi hanterar olika stöd ska du kunna anpassa dig till ändrade omständigheter och vara flexibel. Detta ställer extra krav på din förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Kundkontakterna är många och i denna del av arbetet behöver du vara tillmötesgående, visa intresse för kundens frågor och leverera lösningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer att arbeta inom en funktion med erfarna handläggare där samarbete är ett ledord.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Tillträde: 1 oktober 2016 eller efter övernskommelse
Diarienummer: 112-5982-2016
Senaste ansökningsdag: 2016-09-21

Det kan bli aktuellt med provanställning.

Ansökan

För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Information

Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/gavleborg 

Du kommer att handlägga ansökningar inom företagsstöd och utvecklingsprojekt samt administrera landsbygdsprogrammets åtgärd kompetensutveckling. I arbetet med kompetensutveckling ingår skrivande av projektplaner, göra utlysningar inom kompetensutveckling och upphandla tjänster för och rådgivning. Du kommer att ha kontakter med andra myndighetger och externa sökande. Information och kommunikation sker dagligen per telefon, e-post och brev. All handläggning sker digitalt i olika datasystem. I handläggningen förekommer vissa kontroller på plats, varför resor i länet förekommer.


Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Johan Lindström, Enhetschef
010-225 12 40
Berit Löfgren, Enhetschef
010-225 14 36
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S
010-225 14 85
Gustav  Hartzell, OFR-ST
010-225 12 24
Veronica Sjöberg, Funktionsansvarig
010-225 13 92
Åsa Eklund-Öberg, OFR-ST
010-225 12 97
Se ovan.,

Jennie Dalethsson, Handläggare
0291-47 10 40
Sara Lindqvist, Handläggare
010-225 14 65
Nelli Kopola, Enhetschef
010-225 13 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Gävleborg län .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 augusti 2016

Besöksadress

Länsstyrelsen Gävleborg
None

Postadress

Länsstyrelsen Gävleborg
., 80170

Liknande jobb


OT SOC Analyst to Fortum

OT SOC Analyst to Fortum

12 december 2024

Projektekonom till myndighet

Projektekonom till myndighet

12 december 2024

Ekonom

Ekonom

11 december 2024

Projektekonom

10 december 2024