Handläggare ledarskap och samverkan

Handläggare ledarskap och samverkan

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i programmet för ledarskap och samverkan i fredsinsatser. Programmet arbetar med ledarskapsutveckling, praktisk diplomati och multifunktionell samverkan, framför allt gentemot FN och EU. Under våren 2021 genomför programmet ett brett ledarskapsstöd till FN- och EU-fredsinsatser. I rollen som handläggare ingår att stötta ansvariga för dessa insatser  och medverka vid planering, genomförande och uppföljning.

Arbetsuppgifterna inbegriper bland annat att tillsammans med kursansvarig kommunicera med resurspersoner och deltagare inom insatser, kurser och workshops. Hantera logistik och kontrakt, samt att skriva underlag och förbereda för utvärderingar av kurserna. Du kommer att bidra med stöd i introduktion till FBA och FBA:s pedagogiska profil samt uppföljning under insatsens genomförande, inklusive plattform för pedagogiskt stöd samt utforma och hantera deltagarsurvey. Utvärdering och analys av FBA:s satsningar samt reflektion/rekommendationer för fortsatt satsning, inklusive intervjuer med deltagare och coacher.

Andra arbetsuppgifter inom programmet och myndighetens övriga verksamhet kan tillkomma.

Din profil
Kvalifikationer

• Akademisk examen som är relevant för tjänsten, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Kunskap om, eller erfarenhet från FBA:s verksamhet
• Erfarenhet av att, med effektivitet och struktur, arbeta med administration, service och praktisk organisering
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Meriterande

• Erfarenhet av utbildningsinsatser i internationella och multikulturella sammanhang
• Erfarenhet av arbete med vuxenpedagogik
• Erfarenhet av kursplattformer såsom Moodle och Learnyfyer
• Ytterligare språkkunskaper, såsom franska, spanska eller arabiska

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll och du har förmåga att vara lyhörd och lösa problem. Arbetet innehåller många personkontakter, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera i en komplex verksamhet. Du har en pedagogisk förmåga och kan genomföra målgruppsanpassade anföranden och presentationer.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som tematisk handläggare. Tjänsten är en allmän visstidsanställning med start 1 januari, och avslut 31 juli 2021. Placeringsort är Stockholm. I arbetet ingår vissa resor inrikes såväl som utrikes. Ansök senast 2020-12-02

 

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

 

Tjänstens innehåll: Jens Schjørlien, programchef, 070-344 27 65

Allmänna och praktiska frågor: Marcus Granholm, HR verksamhetspartner, 010-456 23 30

Facklig representant: Golli Yarandpour, Saco-S, 010-456 24 25

Kontaktpersoner på detta företaget

Tjänstens innehåll - Gabriela Elroy, Bitr. utbildningschef
+46 612 823 04
Praktiska frågor - Siri Lundberg, Personalhandläggare
+46(0)705751645
Representant SACO-S Adam Olsson,
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karolin Lindberg, Personalhandläggare
+46 70 574 60 16
Tjänstens innehåll - Anna Norberg, Tf. Personalchef
+46 72 511 97 50
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karin Arnlund, Personalhandläggare
+46 72 241 85 04
Tjänstens innehåll - Richard Zajac-Sannerholm, Programansvarig
+46 70 286 14 66
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Tjänstens innehåll - Marianne Kihlberg, Kommunikationschef
+46 70 618 23 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Folke Bernadotteakademin
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2020
  • Ansök senast: 19 december 2020

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 37, 115 93 Stockholm
None

Postadress

Sandövägen 1
Sandöverken, 87264

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024