OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolan Väst är Sveriges ledande högskola inom Arbetsintegrerat lärande (AIL) och har regeringens uppdrag att utveckla AIL. Genom AIL skapas kunskap i samverkan med andra och görs tillgänglig för fler. Högskolan bedriver utbildningar med AIL-inslag på grund- och avancerad nivå samt egen forskarutbildning inom AIL och produktionsteknik. AIL är även ett angeläget forskningsområde tillsammans med produktionsteknik och barn- och ungdomsvetenskap. I den nya satsningen Primus kombineras forskning inom teknik och lärande. Högskolan bedriver också forskning inom ett flertal andra områden.
Högskolan Väst har ett högt söktryck, rekryterar brett och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan finns centralt i Trollhättan och har 13 000 studenter och 700 anställda. Högskolan arbetar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.
Högskolan Väst söker handläggare ledningsstöd till Institutionen för Ekonomi och IT
Institutionen för Ekonomi och IT är en av fyra institutioner vid Högskolan Väst med ca 130 anställda.
Institutionen bedriver samverkan, utbildning och forskning inom våra utbildningsområden på grund, avancerad och forskarutbildningsnivå. Ledningsgruppen vid institutionen består av prefekt, biträdande prefekt samt fem avdelningschefer med tillhörande administrativt stöd.
Arbetsuppgifter:
I rollen som handläggare ledningsstöd vid Institutionen för ekonomi och IT är du en viktig del i ledningsarbetet som verksamhetsstöd för prefekt och ledningsgrupp. Du samverkar med övriga administratörer och kan komma att bereda och handlägga ärenden av olika slag, koordinera administrativa processer och vara ett utredningsstöd till institutionsledningen. Högskolan Väst utvecklas mot kompletta miljöer vilket ställer delvis nya villkor på organisations- och ledningsfrågor vilket du kommer att vara en del i. I arbetsuppgifterna ingår även att vara delaktig i att producera innehåll till våra sociala mediekanaler och administrera institutionens hemsida. I anställningen ingår det också att vara ett administrativt stöd för vår uppdragsverksamhet.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
- Att samordna remissvar, internt och externt.
- Utgöra kontaktperson gentemot central förvaltning och övriga institutioner.
- Att ansvara och föra institutionens verksamhetsdokument och kalendarium.
- Att samordna och dokumentera ledningsgruppens arbete.
- Att vara sekreterare åt Institutionsnämnden.
- Att samordna och koordinera lokalbehov, personalaktiviteter och andra uppgifter efter behov.
- Att bereda ärenden genom att söka och samla information som underlag inför beslut.
- Att koordinera och informera relevant information till berörda samt ett stöd i externa kontakter, samt i övrigt koordinera och anpassa ditt arbete utifrån verksamhetens behov.
- Att producera innehåll till våra sociala mediekanaler och administrera institutionens hemsida
Kvalifikationer
- Du har akademisk examen inom relevant område.
- Erfarenhet av självständigt administrativt stöd till ledning- eller verksamhetsutvecklingsarbete inkluderande utredning och/eller handläggningsuppgifter.
-Du har kunskap om hur man handlägger, bereder och utreder ärenden av olika slag samt kunskap och erfarenhet av hur man koordinerar administrativa processer.
- Du har en hög digital kompetens och vara väl förtrogen med arbete med olika molntjänster och Office 365.
- Du har erfarenhet av webbpubliceringssystem samt webbutveckling med HTML och CSS.
- Goda kunskaper i webbdesign och media för WWW.
- Erfarenhet av java script samt designprocesser för digitala projekt och kommunikation
- Kunskaper i media och kommunikation.
Då arbetet handlar mycket om att kommunicera information på olika sätt behöver du vara väl förtrogen att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, då både studenter och personal med internationell bakgrund finns på institutionen.
Övrigt:
Anställningen är en tillsvidareanställning med önskad start 1 januari 2023. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med arbetsprov, intervjuer och referenstagning.
Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg. De underlag som inte kan skickas digitalt ska märkas med referensnummer 2022/233 och skickas i ett exemplar.
Ansökan ställs till:
HR
Högskolan Väst
461 86 Trollhättan
Sista ansökningsdag är 2022-11-22.
Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Palmqvist, avdelningsledare
0520-22 36 59, 0733-97 51 50
Ann Towns, Universitetlektor
ann.towns@hv.se
Lena Pareto, Docent Informatik
+46520-22 35 28
Lars Johansson, Avdelningsledare
0733-97 51 82, lars.johansson@hv.se
Lena Pareto
0520-22 35 28
Morgan Andersson , Avdelningschef
0520-22 36 22
Anders Palmqvist, Avdelningschef
0520-223659, mobil: 0733-97 51 50
Anders Palmqvist
0520-22 36 59, 0733-97 51 50
Anders Palmqvist, Avdelningschef
0520 - 22 36 59, 0733 - 97 51 50