OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Befattningen erbjuder
Musköbasen är en spännande arbetsplats som efter ett antal år med lite lägre verksamhetsgrad nu växer så att det knakar. Marinstabens etablering på basen har inneburit stora förändringar framför allt personellt i antal, men även i förbättringar av infrastrukturen. Servicenivån på plats har höjts avsevärt vilket har underlättat allas arbete. Planer finns för att ytterligare verksamheter ska flytta dit, men exakt vad får framtiden utvisa.
Om enheten och avdelningen
Sjöavdelningen är en nyinrättad avdelning tillhörande FMTIS/Ledningsstödsenhet. Utöver en liten avdelningsledning där denna tjänst tillhör så består avdelningen av ytterligare fyra sektioner. Sjösektion Muskö, Sjösektion Göteborg, Sjösektion Karlskrona och inom en snar framtid även Sjösektion Visby.
Sjöavdelningens uppgift är att stödja Marinbasens Sjöinformationskompani samt Marinstabens Operationscentral. Den sistnämnda är just nu belägen i Stockholm, men kommer under hösten 2022 flytta till Muskö. Dessa verksamheter, som är ett direkt stöd till den marina ledningen, pågår dygnet runt, året runt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Handläggare Logistik kommer du att arbeta med materialprocesser främst kopplade till de IT-system vi ansvarar för. Du kommer att arbeta nära och tillsammans med avdelningens chefer och ned till enskild tekniker samt enhetens kvartermästare för att utgöra en länk i vår materialförsörjning. Uppgifterna är breda och varierade och innehåller praktiska uppgifter såsom inköp, lagerhantering, godsmottagning, inventering, kassation, omsättning och fordonsansvar såväl som administrativa uppgifter. Dessa kan vara att delta i verksamhetsutveckling, materielplanering, infraplanering och att förbättra och förädla processer och flöden efter verksamhetens behov.
Vi erbjuder
Intressanta och omväxlande arbetsuppgifter inom en av Sveriges största myndigheter med ett unikt och viktigt uppdrag. Du ges möjlighet till egen utveckling både genom att växa i arbetsuppgifter och genom kvalificerade (interna och externa) utbildningar inom de områden och verktyg du kommer att arbeta med. Förutom att du kommer att lära dig våra interna system och processer, lägger vi stor vikt på säkerhetsutbildning. Ditt arbete kommer att utföras huvudsakligen på Musköbasen, men tjänstgöring kan förekomma på de andra platser avdelningen har verksamhet på. Du har möjlighet att träna på arbetstid upp till 3 timmar i veckan. Tjänsteresor, deltagande i övningar och beredskapstjänstgöring i hemmet kan förekomma.
Vi är övertygade om att en blandad grupp i olika åldrar och med olika bakgrund skapar ett starkt och robust arbetslag och en dynamisk och sund arbetsmiljö. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
KRAV
Kvalifikationer
• Gymnasial utbildning med relevant inriktning eller motsvarande kunskaper som kan bedömas likvärdiga av arbetsgivaren
• Aktuell och relevant erfarenhet av arbete med logistik, gärna från IT-branschen
• God datorvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• B-körkort, manuell
Personliga egenskaper
Du är ansvarstagande och van att arbeta självständigt. Du är ordningsam och kan strukturera ditt arbete på ett bra sätt både enskilt och tillsammans i arbetslaget. Du gillar listor och kalkylblad. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan sammanställa rapporter. Du är flexibel och villig att ta till dig nya uppgifter och att lära dig det som behövs för att lösa uppdrag. Du är avslappnad, prestigelös, ärlig och rak. Du gillar att samarbeta med andra människor. Du trivs bra när allt går som på räls enlig plan och rutin men också när det kan vara svårt och utmaningarna stora.
Meriterande
• Erfarenhet av statlig/kommunal verksamhet
• Erfarenhet av inköp och upphandling
• Erfarenhet av SAP
Övrigt
• Tjänsten är en tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten.
• Befattningen är civil.
• Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
• Placering Musköbasen, Haninge Garnison.
Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Per Hellström, chef Sjöavdelningen, 0721-877265.
För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta HR-generalist Hanna Ottosson, FMTIS/J 1, 019-39 35 00 vx.
Fackliga kontaktpersoner vid FMTIS:
OFR/O Johan Nestvall-Boo
OFR/S Martin Sparr
SACO Per Lohman
SEKO Matz Felix
Samtliga nås via växeln på telefonnummer 019-39 35 00.
Välkommen med din ansökan senast 2022-08-14.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens rekryteringssystem.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi ser framemot din ansökan!
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:
Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.
Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 600 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis
En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.
Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.