OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten söker lönehandläggare till Polisens administrativa center i Linköping.
HR-avdelningen har ca 750 anställda. Avdelningen består av 14 enheter; regional HR, HR för de nationella avdelningarna, HR-direkt, kompetensområdena arbetsmiljö, arbetsgivarpolitik och avtal, chefs- och medarbetarskap samt kompetens. På avdelningen finns också ett kansli.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens personaladministration.
ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare arbetar du både självständigt och i grupp med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Palasso samt att ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- goda kunskaper om och erfarenhet av att handlägga löner
- goda kunskaper och god vana av it-baserat arbete.
MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av lönehandläggning inom det statliga avtalsområdet
- erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso
- utbildning inom löne-och/eller PA-området
- erfarenhet eller kännedom om Lean Production.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75