OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu flera Handläggare (tillsvidare och vikariat), inom lön till HR-avdelningen, och Polisens administrativa center i Linköping. Vi söker dig som har hög integritet, är noggrann och har en god samarbetsförmåga. Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
HR-avdelningens främsta uppgift blir att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagar-organisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens löne- och pensionsadministration.
ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare arbetar du både självständigt och i grupp med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Palasso samt att ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
gymnasieutbildning
goda kunskaper om och erfarenhet av att handlägga löner
goda kunskaper och god vana av IT-baserat arbete.
MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av lönehandläggning inom det statliga avtalsområdet
erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso eller Heroma
erfarenhet av förändringsarbete/byte av lönesystem
lönespecialistutbildning
PERSONLIGA EGENSKAPER
För att trivas i rollen ser vi att du är van att arbeta strukturerat, noggrant och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. I denna roll har du både självständiga arbetsuppgifter och andra som du löser tillsammans med kollegor, därför ser vi att du både har en initiativtagande förmåga genom att du planerar och driver dina processer framåt, men även har en god samarbetsförmåga.
Du är vidare aktiv i den kontinuerliga utvecklingen av arbetets processer. Slutligen har du många interna kontakter i denna roll, varför vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat bemötande.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
KONTAKTPERSONER
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Lovisa Liwell, tfn 010-563 51 92
Undrar du något om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult:
Magnus Söderberg, tfn 070-384 65 75
Fackliga företrädare
Kent Svärd SACO 010-56 342 11
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Diana Andersson, Fackförbundet ST, tfn 076-869 48 46
Karina Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27.
ÖVRIG INFORMATION:
Anställningsform: En tillsvidareanställning, samt två vikariat t.o.m. 2022-03-31
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast fredag den 12/2-2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A065.842/2021 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A065.842/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 33 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se