Handläggare lön till Polisens administrativa center (PAC) i Linköping

Handläggare lön till Polisens administrativa center (PAC) i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
HR-avdelningens främsta uppgift blir att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens löne- och pensionsadministration.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu lönehandläggare till såväl lönegrupp som lönesupport.
Som handläggare i lönesupporten arbetar du framförallt med att ge information och rådgivning i lönefrågor till chefer, planerare och medarbetare inom Polisen. I uppdraget ingår även användarsupport i HR- och lönesystemet Heroma. Då myndigheten är mitt i införandet av sin nya digitala HR-plattform är användarstödet just nu i fokus. Detta kan innebära så väl guidning i systemet, som hjälp att hitta till rätt stödmaterial och instruktioner. Uppdraget innefattar även analys av vad problem kan bero på, för att kunna fördela ärenden vidare till rätt expertgrupp.
Som handläggare i lönegrupp arbetar du både självständigt och i grupp med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Heroma. Det dagliga arbetet innebär såväl registrering och kontroller som att ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.
Lönegrupperna fungerar som en bakomliggande linje till lönesupporterna, och funktionerna ansvarar gemensamt för den kontinuerliga utvecklingen av arbetssätt och löneprocesser.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasieutbildning med examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
Aktuell erfarenhet av att handlägga löner
Har goda kunskaper och vana av IT-baserat arbete

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan har:
YH-utbildning till lönespecialist eller motsvarande
god vana av det personaladministrativa systemet Heroma
erfarenhet av arbete i support/kundservice
kunskap om det statliga avtalsområdet



PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas och trivas i denna roll behöver du kunna arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Vi ser därför att du både har förmåga att ta initiativ, planera och driva dina processer framåt, samt har en mycket god samarbetsförmåga. I rollen har du mycket interna kontakter och du behöver därmed vara både flexibel och serviceinriktad. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt är viktigt och är en förutsättning för att bli framgångsrik i denna roll.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Fyll i enkät med urvalsfrågor och bifoga till din ansökan. Du hittar länk till enkäten på annonsens sida på polisen.se https://polisen.se/om-polisen/lediga-jobb/2021/december/handlaggare-lon-till-polisens-administrativa-center-pac-i-linkoping/
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare och Vikariat 6 mån eller längre
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse


Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast 2021-12-21 . Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Bifogat till annonsen finns en urvalsenkät som du ska fylla i och bifoga med din ansökan. Märk din ansökan med ref.nr. A693.321/2021 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 33 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten - Linköping - Pac
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 21 december 2021

Postadress

Tornbyvägen 1
Linköping, 58107

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024