OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen söker nu en handläggare riktad mot LSS/socialpsykiatri med placering i Borgholm.
Socialförvaltningens myndighetsavdelning i Borgholms kommun ansvarar för individ- och familjeomsorg, ensamkommande flyktingungdomar, socialpsykiatri samt handläggning inom äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning.
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har drygt 10 900 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.
Vi söker ständigt nya medarbetare som vill vara med och bidra till Borgholms kommuns utveckling! Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare riktad mot LSS/socialpsykiatri skall du utreda, besluta och följa upp insatser för personer med olika funktionsnedsättningar. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat dokumentation, rådgivning, planering och samordning i såväl interna- som externa kontakter. I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete med övriga verksamheter inom socialförvaltningen. Du blir en av två handläggare som arbetar med LSS/socialpsykiatri. Utvecklingsarbete pågår kontinuerligt i verksamheten där implementering av IBIC (individens behov i centrum) är den just nu rådande. Som medarbetare har du stor möjlighet att påverka verksamheten och vara delaktig i dess utveckling. För att trivas i ditt arbete hos oss ska du se socialförvaltningen som en helhet och stimuleras av att utveckla och förbättra verksamheten. Det verksamhetssystem som används är Procapita och Life Care.
Vi erbjuder dig:
• Ett betydelsefullt och spännande arbete
• Extern handledning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag
• Nya fina lokaler
• Flexibel arbetstid inom ramen för vårt flextidsavtal
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av handläggning inom LSS och socialpsykiatri inom socialtjänsten och arbete enligt metoden IBIC är meriterande. Rollen som handläggare riktad mot LSS/socialpsykiatri ställer krav på att du är serviceinriktad, har god förmåga att samarbeta, är ansvarsfull och kan arbeta självständigt. Du behöver ha en personlig mognad och förmåga att skapa förtroende för din omgivning. Din förmåga att se och lyssna in behov är god, liksom en tydlighet och pedagogik i ditt uttryck. Uppdraget kräver att du har en god struktur och är noggrann i ditt arbetssätt. Du har också mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Borgholms kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.