Handläggare M2C

Arbetsbeskrivning

Kundsupport erbjuder tjänster till flera koncernbolag gällande kundnära och transaktionsintensiva tjänster. Avdelning M2C (Meter-to-Cash) ansvarar för faktureringsprocessen avseende E.ONs kunder för såväl el, gas och värme som för relaterade tjänster. Ansvaret innefattar att säkerhetsställa att vi har korrekt debiteringsinformation (mätvärden, kunduppgifter mm), att vi fakturerar kunderna samt även ansvar för kundreskontran och betalningsflödet. Avdelningen som totalt har cirka 65 medarbetare är uppdelad i fyra grupper: Informationskvalitét, Fakturering, Betalning och Kredit.

För vår avdelning M2C inom E.ON Kundsupport i Malmö söker vi nu fyra Handläggare Handläggare M2C
M2Cs uppdrag är att förvalta, administrera och driva utvecklingen av delprocesserna Upprätthålla Struktur , Kunddata , Hantera Mätvärden , Debiter a och Fakturera kund samt Betalning för nyttigheterna el, gas och värme. Processen tar ett aktivt ansvar för hela kedjan, från ett godkänt underlag för leveransstart, avtal med kund tills det finns ett debiterbart mätvärde och till betalning från kund. Verksamhetens ansvar innebär att se till att flödet fungerar effektivt. Arbetet bedrivs oftast i samarbete med våra partners.

Uppdraget innefattar arbetsuppgifter som att registrera nyförsäljnings- och direktförsäljningsavtal för el utifrån filer från externa försäljningspartners samt hantering av internetavtal och direktutskick från beställare. Orderfilshantering, datainläsning från våra Telemarketingbolag, bevakning av felloggar och handläggning av ångrade kundavtal ingår i arbetsuppgifterna. Utöver detta förväntas du även att säkerhetsställa effektivitet och kvalitét inom leverantörsväxling, mätvärdeshantering och masterdata hela vägen tills kunden mottagit en faktura.

Som handläggare arbetar du för att säkerhetsställa effektivitet och kvalitét i den operativa verksamheten

Vi ser gärna att du har högskoleutbildning, helst inom ekonomi, administration eller motsvarande. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet, gärna från en administrativ roll med kundkontakter. För att nå framgång i rollen bör du ha lätt för att kommunicera på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. 

Som person är du drivande, analytisk och strukturerad. Du är intresserad av detaljer med förmågan att samtidigt kunna ha en helhetssyn. Har du en positiv attityd, ett stort engagemang och är duktig på att skapa och bygga goda relationer? Trivs du i en varierande roll där du tillsammans med kollegor hanterar stora arbetsvolymer och tillsammans driver arbete på ett lösningsfokuserat arbetssätt? Då kommer du att trivas hos oss!

E.ON erbjuder dig en tjänst där vi ser långsiktigt på våra medarbetare och välkomnar egna initiativ inom olika projekt, digitalisering är ett sådant exempel. Välkommen med din ansökan!

 

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef,

Tina Floridan, +46 705 654785

För fackliga frågor, vänligen kontakta:

Charlott Fåhré, Unionen, +46 702 816805

Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822

Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Förhandlingsbar
  • Contract: regular. Fulltime Regular
  • Publicerat: 22 juli 2016

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024