OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granskningskansliet, Statsrådsberedningen
Vill du arbeta med den slutliga delen av lagstiftningsprocessen och bidra till att information om lagar och förordningar når ut till allmänheten? Nu finns möjlighet att söka ett självständigt och ansvarsfullt arbete som bygger på samarbete.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Granskningskansliet ansvarar för juridisk och språklig kvalitetskontroll av lagstiftning från alla departement. Kansliet ansvarar också för bl.a. hanteringen av Svensk författningssamling (SFS), två årliga skrivelser till riksdagen och för Regeringskansliets rättsdatabaser samt för Regeringskansliets kontakter med Lagrådet.
Du kommer att arbeta i processen med publicering av författningar i Svensk författningssamling (SFS) på webbplatsen svenskforfattningssamling.se. I dina arbetsuppgifter ingår att förbereda lagar och förordningar för godkännande inför publicering på webbplatsen, att publicera författningarna och att uppdatera Regeringskansliets databaser med författningsändringarna. I arbetet ingår också att tillsammans med kollegor på enheten ta fram underlag till vissa centrala skrivelser till riksdagen. Arbetet kännetecknas av mycket samarbete och kontakter inom Regeringskansliet.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Du har för arbetsuppgifterna lämplig utbildningsbakgrund på minst gymnasienivå och goda it-kunskaper. Det är meriterande om du har jobbat med databaser. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Regeringskansliet och har grundläggande juridiska kunskaper.
Dina egenskaper
Som person är du mycket noggrann, ansvarstagande och välstrukturerad. Du har gott omdöme och förmåga att arbeta under tidspress. Du trivs med och har god förmåga att arbeta självständigt men också med att arbeta tillsammans med andra.
Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Dan Leeman som är kanslichef, på 08-405 80 36. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Helena Lundquist på 08-405 96 58. Fackliga kontaktpersoner är Sofia kamps för Saco och Sofia Wretler Meureke för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 12 juni 2023.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35