OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för kundservice och önskar ett arbete där du har daglig kontakt med kunder och återförsäljare i kombination med mycket administrativt arbete i ett högt tempo!
Barona söker en handläggare med tidigare erfarenhet av bilbranschen till ett mycket attraktivt uppdrag inom fordonsindustrin. Du kommer att bli en del av kundserviceavdelningen Service Operations som hanterar serviceavtal och ingå i ett team som idag består av 19 medarbetare.
Avdelningen Operations ansvarar för kundservice och support samt det administrativa flödet gällande finansieringsavtal med tillhörande tjänster. Avdelningen är fördelad på fyra grupper och gruppen Service Operations ansvarar för kundservice och support, både via mail och telefon, samt det administrativa flödet gällande serviceavtal och tillhörande tjänster, från avtal till avslut och alla däremellan förekomna ändringar. Gruppen hanterar också test- och skadedebitering i samband med återlämning av företagets operationella leasingbilar. Företagets kunder är privatpersoner, företag, återförsäljare, övriga avdelningar inom företaget samt märkesgruppers försäljnings- och servicefunktioner.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att besvara frågor från kunder och återförsäljare över telefon och mail gällande serviceavtal. Utöver detta består arbetet också av support till återförsäljare och övriga avdelningar inom företaget i såväl system- som produktfrågor samt support till slutkund i diverse avtalsfrågor. Aktivering och avslut av serviceavtal, handläggning av förlängningar, överlåtelser, kontraktsändringar, fellistor, back-loghantering m.m. är några vanligt förekommande arbetsuppgifter.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du en stark förmåga att anpassa dig vid snabba förändringar och sätter stort värde i att bemöta kunden på ett professionellt sätt i alla lägen. Som person är du lösningsfokuserad och har lätt att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande, noggrann och har förmågan att kunna prioritera samt arbeta självgående på ett organiserat och effektivt sätt.
Utöver ovanstående ser vi även att du besitter: Erfarenhet från bilbranschen, exempelvis tidigare arbete som servicerådgivare eller inom servicemarknad. Alternativt stor kunskap/intresse av bilar.
Gymnasieexamen, meriterande är högskoleutbildning
Kunskap av att arbeta med kundservice och administration
God kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt i svenska och engelska
God systemvana
Erbjudande
Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelese. Uppdraget löper på om 6 månader i taget med goda chanser till förlängning. Du kommer bli anställd utav Barona med kollektivavtal och tillhörande förmåner.
Plats: Södertälje
Rekryteringsprocessen
Rekryteringsprocessen omfattas av intervjuer med båda Barona och kund, samt referenstagning. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via email eller telefon.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Nilsson på elin.nilsson@barona.se
Vi ser framemot din ansökan!