OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm Vatten och Avfall är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Varje dag, året runt förser vi 1,5 miljoner stockholmare med rent och gott kranvatten, renar avloppsvatten och ser till att avfallet tas om hand. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.
Kundtjänst är vår första väg in för våra kunder som består av medborgare, företagare och fastighetsägare. Vi har höga ambitioner i vårt servicearbete mot våra kunder men även mot att vi ska vara med och bidra till att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad. Vi söker nu två handläggare till vår grupp som vill vara med och utveckla arbetet vidare och samtidigt ge bästa möjliga service till våra kunder.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare kommer du majoriteten av din arbetstid ha kontakt med våra kunder via telefon. Men även via mail och med våra e-tjänster. Vi har ett rullande schema varje vecka som fördelar vilka arbetsuppgifter du ska ha. Vår telefon är öppen för kunderna vardagar mellan klockan 7:30 till 16:00. Ärenden varierar i tid och komplexitet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
- Svara och administrera ärenden som rör abonnemang, fakturafrågor, felanmälning och taxefrågor.
- Fakturering och kravhantering samt löpande uppdatering av kundregister och mätvärden Vara med och utveckla arbetssätt och rutiner
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst:
• Sex månader erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke som innebär intensiva arbetsperioder/ högt tryck.
- ett års erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och utredningar gällande faktura och avtal.
Vi vill även att du har mycket goda kunskaper i svenska när det gäller tal och skrift samt kan göra dig förstod och förstå engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet och förståelse för vår bransch vatten, avfall och miljö.
Du är strukturerad som person och har god förmåga att kunna läsa av och arbeta med tal och siffror. Då du dagligen har kontakt med våra kunder är det mycket viktigt att du som person är serviceinriktad, men även tydlig och pedagogisk i ditt förhållningssätt till andra person. I ditt arbete är det även viktigt att du är självgående och kan fatta beslut utifrån givna instruktioner.
ÖVRIGT
Förutom spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett bra arbetsklimat erbjuds du även goda anställningsförmåner och arbetsvillkor i en lärande organisation. Vi erbjuder våra medarbetare goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mera om oss på svoa.se/jobb