OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bollebygd är en expansiv kommun som ligger i en naturskön omgivning med bra kommunal service och på pendlingsavstånd från Göteborg, Borås och Alingsås.
Nu söker vi dig som vill förstärka vårt arbete inom individ- och familjeomsorgen i Bollebygds kommun. Du kommer att vara en del av vårt utredningsteam där hela kommunens myndighetsutövning är samlad vad gäller SoL, LVU, LVM samt LSS. I utredningsteamet är vi idag tio utredare, två enhetschefer samt en verksamhetsutvecklare/jurist. Utöver utredningsteamet består individ- och familjeomsorgen av ett resursteam, där verkställighet, arbetsmarknadsenhet och ungdomsgården är organiserade.
Hos oss får du engagerade, positiva och omtänksamma kollegor och ett spännande arbete med möjlighet att träffa människor med olika bakgrund och med skilda erfarenheter av livet.
Våra ledord är:
• Vi är till för kommunens invånare
• Vi arbetar utifrån kunskap och kompetens
• Vi bidrar till en konstruktiv och generös arbetsmiljö
Vi erbjuder bra arbetsvillkor som möjliggör för dig som utredare att göra ett gott arbete. Då vi är verksamma i den lilla kommunen har vi byggt upp nära samarbete med samverkanspartners inom och utanför enheten, också det bidrar till att kunna göra en skillnad för de som vi arbetar med och för.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som handläggare med fokusområde LSS. Ditt arbetsområde kommer att omfatta arbete med den samlade beslutsprocessen inom lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), rådgivning och annat personligt stöd. Du utreder, bedömer och fattar beslut utifrån aktuell lagstiftning samt gör uppföljningar av fattade beslut. Myndighetsutövningen innebär också besvärsprövningar och besvärsutredningar till domstol. Arbetet innefattar även information inom aktuell lagstiftning, samarbete och omfattande kontakter med såväl den enskilde som med närstående, andra myndigheter och vårdgivare.
Handläggning av andra ärendetyper inom individ- och familjeomsorgen kan komma att bli aktuellt.
Du kommer att ha stöd av nära arbetsledning och kontinuerlig processhandledning i extern regi.
KVALIFIKATIONER
Vi ser helst att du är socionom och du har gärna tidigare erfarenhet av myndighetsutövning eller har förvärvat goda kunskaper om socialtjänstlagen på annat vis.
Det är viktigt att du kan fullfölja processer både administrativt och känslomässigt. Du är en person som uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är positiv, engagerad, nyfiken och har en förmåga att skapa struktur runt dig.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet kommer att påbörjas under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Omsorgschef Maria Degerman
033-23 13 34
Facklig företrädare nås via kommunens växel
033-23 13 00
1:e socialsekreterare Jenny Mattsson
033-23 13 39
Omsorgschef John Henriksson
033-23 13 40
Tf. enhetschef IFO Eva Carlström
033-430 57 71
Gruppledare Jenny Mattsson
033-430 57 72
Enhetschef Lisa Eng
033-430 58 58
Enhetschef Helena Öberg
033- 430 57 84
Enhetschef Lisa Eng
033- 430 58 58
Enhetschef Jenny Mattsson
033-430 57 72