OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra vardagen enklare för örebroarna? Vi söker en handläggare med inriktning kommunikation till enheten Projektenheten. Du bidrar med förbättrad kommunikation till medborgarna när vi bygger ut och underhåller för gata, park, belysning samt VA.
Om tjänsten
Vi söker en handläggare med inriktning kommunikation som är nyutexaminerad eller har ett par års arbetslivserfarenhet inom området. Basen i tjänsten innebär kommunikationsstöd med fokus på att ta fram och förmedla fakta kring vårt arbete med gata, park, belysning och VA. I tjänsten ingår även visst administrativt stöd. Till din hjälp har du övriga medarbetare på enheten såsom projektledare, projektörer, byggledare samt GIS- och kartpersonal. Tillsammans utvecklar ni rutiner och arbetssätt för att stärka upp kommunikationen. Samarbete sker med kommunens centrala kommunikationsavdelning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• hålla ihop kommunikationen till medborgare och media i pågående projekt
• arbete med kommunikationsplaner samt kartläggning av målgrupper
• ta fram faktaunderlag till intern och extern kommunikation
• ha kontakt med Kommunikationsavdelningen samt interna och externa aktörer
• delta i arbetet med att ta fram och implementera rutiner och nya arbetssätt
• administrativt stöd som till exempel brevutskick.
• stöd med samordning, administration och kommunikation kring arbetet med vår nödvattenhantering
Kompetenskrav
• högskoleutbildning (180 hp) med inriktning mot kommunikation, eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• B-körkort
För att passa för uppdraget behöver du ha förmågan att planera och strukturera ditt arbete. Vi ser att du är en social, utvecklingsinriktad och nyfiken medarbetare som förstärker arbetet med vår interna och externa kommunikation. Du tycker om att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du är nyfiken och vill utvecklas. Du har lätt för att kommunicera och uttrycker dig väl i det svenska språket i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av praktiskt kommunikationsarbete
• erfarenhet av att ta fram informativa, tydliga texter
• erfarenhet av administrativt arbete
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Projektenheten ansvarar för kvalificerade byggledningstjänster, projektering och projektledning inom anläggningsområdet. Våra uppdrag kommer från interna beställare och består av nyexploatering av gator och parker samt ombyggnad av trafikanläggningar, konstruktionsbyggnader och parker i Örebro kommun. På enheten finns även mät- och GIS-kompetens. Vi strävar efter ett aktivt medarbetarskap vilket innebär att ta ansvar för helheten, att arbeta i team och att utveckla sin egen och kollegornas kompetens.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2 januari 2022.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67