OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta inom ett spännande område med många stimulerande utmaningar?
Ekonomienheten ansvarar för myndighetens redovisning, lokaler och upphandling. Enheten består för närvarande av en enhetschef och nio medarbetare. Vi ska nu utöka enheten och söker en löneekonom som trivs att jobba administrativt och serviceinriktat. Placeringsort är Katrineholm.
Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt arbete i en snabb föränderlig värld där du tillsammans med kollegorna på enheten och i nära samarbete med andra delar av myndigheten får:
• vara kontakt gentemot Statens servicecenter som ansvarar för myndighetens lönehantering
• arbeta med resehantering och att upprätthålla reseriktlinjer, avtal med resebyrå samt tjänstereseförsäkring
• arbeta brett och administrativt med lönerelaterade händelser och tidsredovisning
• stödja övriga medarbetare inom ekonomienheten
• vara en stödfunktion till myndigheten för löne- och ekonomirelaterade system
• arbeta med bokföring, deklarering av arbetsgivaravgifter och löpande hantera frågor kopplat till redovisning
• vara med och utveckla våra rutiner och processer.
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.
Är du den vi söker?
Du har
• gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller gymnasieexamen i kombination med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och lönehantering
• minst 3 års erfarenhet av löneekonomi
• goda kunskaper i och god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Det är meriterande om du har
• högskoleutbildning inom ekonomi
• yrkesutbildning inom administration eller lönehantering
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor
• goda kunskaper i Office, främst inom Excel
• kunskaper inom Primula
• kunskaper inom Unit4/Agresso
• kunskaper inom Visma Proceedo
För att fungera bra i rollen behöver du
• vara kvalitetsmedveten och ha ett gott omdöme
• vara serviceinriktad och ha ett prestigelöst förhållningssätt
• vara strategisk med förmågan att sätta dig in i verksamhetens behov och se helheten
• vara pedagogisk och ha en god samarbetsförmåga
Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.
Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm. Tjänsten är placerad i Katrineholm.
Läs om våra villkor och förmåner
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Edvard Käll telefon 08-799 41 56.
Fackliga företrädare är Lars Bennemo, Saco-S, telefon 08-799 41 99, telefon 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2021
Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar
Besök vår webbplats
Vår rekryteringsprocess
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.