OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Är du vår nya handläggare med inriktning mot personalsäkerhet?
Specialfastigheter är marknadsledande inom säkerhetsfastigheter och säkerhet är en av våra mest prioriterade frågor. Säkerhetsenheten, där denna roll är placerad, arbetar bolagsövergripande med det systematiska säkerhetsarbetet, där informationssäkerhet, personsäkerhet, fysisk säkerhet och driftsäkerhet utgör centrala delar.
I rollen som handläggare har du en central roll i vårat arbete med insiderprevention. Huvudfokus för denna tjänst är att genomföra säkerhetssamtal, säkerhetsprövningsintervjuer samt administration och analys av bakgrundskontroller. Då detta är en viktig del i anställningsprocessen, krävs fysisk närvaro på de platser i landet där vi anställer och eftersom vi bedriver verksamhet över stora delar av landet kommer det innebära mycket resor i tjänsten. Du kommer att arbeta inom både verksamhetsskydds- och säkerhetsskyddsområdet. Du kommer ha en nära kontakt med övriga delar av organisation och vara stöd gällande frågor inom området när de är i behov att rekrytera medarbetare eller ta in konsulter. Vidare kommer du att ha ett nära samarbete med andra medarbetare på säkerhetsenheten som också arbetar inom detta område och du rapporterar till Specialfastigheters säkerhetschef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Genomföra säkerhetssamtal och säkerhetsprövningsintervjuer
• Administrera och analysera bakgrundskontroller
• Övrig handläggning inom säkerhetskyddsområdet, t.ex. vid arbete inom ramen för säkerhetsskyddsavtal
• Vara delaktig i revidering av styrande och stödjande dokument
• I övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten
Om dig
Vi söker en person som har erfarenhet av att genomföra säkerhetsprövningsintervjuer och/eller säkerhetssamtal som även har en administrativ förmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt, är självgående i ditt arbete och du tar ansvar för dina uppgifter samtidigt som du har en god förmåga att skapa relationer och samarbeta med andra. Som person är du öppen, social och kan arbeta med flera uppgifter parallellt. Arbetet ställer höga krav på integritet, flexibilitet, social kompetens samt god samarbetsförmåga. Som person tror vi att du är noggrann och strukturerad. Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Vidare ser vi också att en förmåga att ställa om till nya förutsättningar och att vara lösningsfokuserad är viktigt.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har:
• Gymnasial utbildning
• Arbetat med personalsäkerhet i minst 3 år
• Erfarenhet att genomföra säkerhetssamtal och/eller säkerhetsprövningsintervjuer
• Erfarenhet av att självständigt arbeta med administrativa arbetsuppgifter
• Körkort (B)
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av handläggning inom säkerhetsskyddsområdet
• Erfarenhet från att arbeta i verksamhet med höga säkerhetskrav
• Erfarenhet av att ta fram och hålla utbildningar
Placering
Din placeringsort är i Stockholm eller Linköping men då vi har fastigheter i hela landet ingår resor i tjänsten.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 24 november.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 43 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 250 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03