OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Som handläggare med inriktning mot samordning av lösöre ansvarar du för att utmätt egendom blir klar för försäljning.
Du registrerar, värderar och beskriver egendomen samt fotograferar den inför annonsering.
Du administrerar beslut om utmätning och ser till att de delges eller avslutas när utmätningen är klar.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att ta hand om den egendom Kronofogden har utmätt och gör den klar till försäljning. Du tillhör en arbetsgrupp tillsammans med övriga samordnare och ni har ett nära samarbete med kronoinspektörer som utmätt egendomen. Du samverkar också med Kronofogdens försäljningssektion.
Du jobbar inom givna tidsramar och deadlines. Du planerar och är flexibel då din arbetsdag och arbetsuppgifter varierar. Detta eftersom du inte alltid vet från vecka till vecka vilken typ av egendom du ska hantera och göra klar till försäljning.
Som samordnare av egendom har du också direkta möten med Kronofogdens olika kunder. Vid visningar och utlämningar efter avslutad auktion ger du god service till spekulanter, köpare och du har även kontakt med en del av våra kunder som har skulder till oss.
Utöver arbetet med utmätt egendom ingår även att administrera besluten. Det kan vara att kontrollera om delgivning behöver ske, att överklaganden hanterats eller att avsluta beslut efter att skulderna blivit betalda.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har
- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
- goda it-kunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- körkort för bil med manuell växellåda
Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Här kan du läsa mer om vad en administrativ handläggare verkställighet arbetar med hos oss:
https://kronofogden.se/jobba-hos-oss/mot-nagra-av-oss/joel-handlaggare
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.
Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13