OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, är en högskola i utveckling. GIH är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, prestationsutveckling, fysisk aktivitet och hälsa. Vi utbildar lärare i skolämnet idrott och hälsa, såväl som tränare, hälsopedagoger, sport managers, idrottsvetare och forskare. Vi bedriver forskning med hög kvalitet och samhällsrelevans inom ämnet idrottsvetenskap med fokus på människan i rörelse. Vid GIH arbetar och studerar 160 medarbetare och 1 400 studenter. Högskolan är belägen i centrala Stockholm i nära anslutning till Stockholms Stadion och ett stort idrotts- och friluftsområde.
På GIH får du möjlighet att arbeta i en bred roll tillsammans med engagerade kollegor med olika bakgrund och professioner. GIH är ett lärosäte som värnar om att ge plats för kvalitet, engagemang och nytänkande. Vi erbjuder dig en tjänst där du har stort utrymme för utveckling och kreativitet i en platt organisation med mycket energi och entreprenörsanda.
Utbildnings- och forskningsadministrativa avdelningen är en del av förvaltningen och arbetar bland annat med antagning, examen, studie- och karriärvägledning, student- och personalutbyte, terminstartssamordning och stöd till studenter, nämnder och institutioner.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en handläggare till en roll som delvis kommer att bestå av arbete kopplat till internationalisering, och delvis av annan handläggning och administrativa uppgifter inom den utbildnings- och forskningsadministrativa avdelningen.
Som handläggare kommer du att:
• Ansvara för all administration kring student- och personalutbyten, avgiftsskyldiga studenter samt praktik inom Erasmus+ och Nordplus Idrott.
• Administrera och utveckla utbytesavtal och samarbeten med utländska lärosäten.
• Utveckla rutiner och struktur för internationaliseringsverksamheten.
• Tillsammans med institutionerna arbeta med anpassning av kurser och program för att lättare möjliggöra utbyten.
• Samordna och administrera skriftliga salsexaminationer och praktiska examinationer.
• Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen
I rollen kommer du även att arbeta med ett eller flera av följande områden:
• Samordning av högskolans servicefunktioner inför introduktionsveckan i samband med terminstart.
• Handläggning och sekreterarskap i stiftelsenämnden.
• Information och viss administration av studentförsäkringar.
• Årligen planera en introduktion för ny studentkår
Behörighetskrav
Behörig att anställas är den som har:
• Minst gymnasieexamen
• Utmärkta språkkunskaper i engelska i både tal och skrift.
• Goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift.
• Förmåga att samarbeta samt den förmåga och lämplighet i övrigt som behövs för anställningen vilket bland annat beskrivs i GIH:s medarbetarskapspolicy.
Bedömningsgrunder
För denna anställning har följande bedömningsgrunder fastställts:
• Mycket stor vikt läggs vid erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Mycket stor vikt läggs vid god samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga.
• Mycket stor vikt fästs vid personlig lämplighet, där vi ser att du som person är trygg, tydlig, strukturerad och utvecklingsinriktad.
• Vikt läggs vid erfarenhet av samordning.
• Vikt läggs vid akademisk utbildning.
• Vikt läggs vid egen internationell erfarenhet.
Varaktighet/Arbetstid
Anställningen är ett föräldravikariat i 12 månader med möjlighet till förlängning. Planerat tillträde den 1 september 2022 eller enligt överenskommelse.
Sysselsättningsgraden motsvarar 100 % av heltid.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningsförfarande
Du ansöker via vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". Handlingar bifogas elektroniskt och ska vara i word- eller pdf-format.
Ansökan ska innefatta följande handlingar:
• Sammanställning av utbildningar och anställningar (CV)
• Personligt brev
Ansökan ska vara GIH tillhanda senast den 20 maj 2022.
Åberopade meriter ska kunna intygas vid anmodan.
GIH verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Nilsson, Chef för avdelningen för Kommunikation, IT och fastighet
070 092 41 33
Anna Ekenberg, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 02
Marjan Pontén, Facklig företrädare, OFR-ST
08-120 538 17
Björn Sandahl, Förvaltningschef
08-120 537 04
Marie Nyberg, Enhetschef
0812053768
Suzanne Lundvall, Prefekt
070-772 89 01
Katarina Offnegårdh, Avdelningschef
08-120 53 827
Christine Dartsch, Föreståndare
0706202620
Kerstin Hamrin, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 16