OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med stort engagemang som drivs av att ge kunder bra service och att snabbt lösa deras problem? Då kan du vara den vi söker till Naturvårdsverkets interna kundtjänst Bikupan! Vi är en härlig arbetsgrupp med sex medarbetare fördelade mellan kontoren i Stockholm och Östersund.
Bikupan ska fungera som förvaltningsavdelningens first line-kontakt för interna kundfrågor, motsvarande ett front office. Via fysiskt besök, telefon eller mail får kunden direkt hjälp med sina frågor. De frågor som inte kan besvaras av first line får kunden hjälp att skicka vidare till second line, antingen inom Naturvårdsverket eller till extern samarbetspartner. Bikupan ingår som en viktig del i avdelningens arbete med att förbättra och effektivisera sitt stöd till övrig verksamhet.
Bikupan ingår i Serviceenheten. Vårt uppdrag är bland annat för att utveckla och förvalta ett effektivt arbetsplatsstöd genom ändamålsenliga lokaler och arbetsplatser, system och stöd för resor och möten samt kommunikationsstöd.
Dina arbetsuppgifter
Din huvuduppgift blir att ta emot och hantera frågor gällande verksamhetsstöd och IT som kommer in via telefon, e-post eller fysiskt besök från verkets medarbetare och chefer. Du löser uppgiften själv eller slussar frågan vidare i organisationen. Som handläggare i Bikupan behöver du vara bekväm med att ge IT-support, hantera administrativa arbetsuppgifter och trivas mycket bra i mötet med människor. Då samarbete är en viktig del av arbetet behöver du vara en lagspelare som dessutom har förmåga att snabbt sätta dig in i verksamheten för att effektivt kunna svara på en bredd av frågor om vår verksamhet.
Din kompetens
Vi söker dig som har vana av att arbeta i ärendehanteringssystem och med digital mötesteknik. Du ska ha erfarenhet av liknande arbete med IT-support till användare, där huvudarbetsuppgiften varit att bemöta kunder via telefon, e-post och direkta besök. Vi ser det som mycket viktigt att du är en generalist som har lätt att söka kunskap och ser lösningar på problem. Vidare kräver arbetet att du har goda kunskaper i Microsofts klientmiljö, där vi idag använder Windows 10 och Office365 samt goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Det som meriterande att du arbetslivserfarenhet från statlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där vi ser att du har god samarbetsförmåga, arbetar systematiskt och behåller lugnet även vid arbete under tidspress. Du är duktig på att kommunicera och är bekväm med rollen att kunna lite om mycket. För att passa i rollen ser vi att du är en prestigelös problemlösare som har förmågan att ge riktigt god service.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningens placering är i Stockholm med tillträde så fort som möjligt.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 12 september.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via växeln, tel.nr. 010-698 10 00.
Sara Edfeldt, teamledare Bikupan
Kontaktpersoner för ST och Saco
Om Naturvårdsverket
Naturvårdsverket driver och samordnar arbetet för en god livsmiljö tillsammans med andra. Vi bygger vårt arbete på kunskap och visar på möjligheter för en hållbar utveckling. Vi är en miljömyndighet som arbetar på uppdrag av regeringen. Naturvårdsverket ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning.
Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Thörnelöf
010-698 10 00