Handläggare med juristexamen sökes till statlig myndighet i Stockholm

Handläggare med juristexamen sökes till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du en juristexamen och gillar att fatta självständiga beslut? Har du en bra förmåga att uttrycka dig både i tal och skift? Har du en hög servicekänsla och är duktig på att skapa goda relationer till andra människor? Då är det just dig vi söker!

Om uppdraget
Vår kund som är Kronofogdemyndigheten söker nu flera handläggare med inriktning skuldsanering. Kronofogdemyndigheten beslutar om skuldsanering som möjliggör för svårt skuldsatta personer att bli av med hela eller delar av sina skulder. Det är till nytta för den som ska betala, den som ska få betalt och samhället i stort. Skuldsanering syftar till att ge överskuldsatta personer balans i sin ekonomi samtidigt som fordringsägare får största möjliga betalning.

Uppdraget kommer att pågå mellan den 1 oktober 2021 tom 31 mars 2022, med chans till förläning på sex månader. Omfattningen för tjänsten är heltid 100% beräknat till 8 timmar per dag. Arbetet är preliminärt planerat att genomföras på distans men det kan även förekomma arbete på plats.

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare kommer det arbetsuppgifterna handläggning i ärende gällande skuldsanering, därmed är en förmåga att på egen hand kunna ta beslut av stor betydelse. Att självständigt planera, samordna och handlägga ärenden samt utarbeta beslutsunderlag är vanligt förekommande arbetsuppgifter inom denna tjänst. Arbete kräver att du som anställd har en god förmåga att kommunicera på ett lättförståeligt sätt och ha en fallenhet för att etablera goda relationer med de inblandade. Ytterligare arbetsuppgifter handlar om att ha kontakt med externa sökande, borgenärer, budget- och skuldrådgivare samt andra myndigheter.

Dina kvalifikationer

- Avslutat Juristprogrammet (270 hp) under de senaste tre åren (godtar examensbeviset som ännu inte är färdigställt men examensarbetet ska vara inlämnat och godkänt).
- Minst sex månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete. (Med liknande arbete avses arbete med arbetsuppgifter som innefattar interna och externa kontakter med juridiska inslag)
- Goda kunskaper och obehindrat kunna arbeta i MS Office eller likvärdigt
- God kommunikativ förmåga i Svenska både i tal och skrift.
- Kan arbeta hela uppdragsperioden mellan den 1 Oktober tom 31 Mars 2022


Meriterade kvalifikationer

- Kunna uppvisa intyg/dokument med tidigare arbete om minst åtta (8) veckors erfarenhet med någon form av juridiska uppgifter på myndighet, juridisk byrå, tingsrätt eller liknande institution. Arbetet ska ha utförts på heltid (100%). (Vid arbete på 50% krävs 16 veckors erfarenhet).

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 3 mars 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024