OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa Sveriges smartaste kundcenter?
Vi har världens roligaste målgrupp, studenter! Vi är nu inne i en fas där vi behöver växla om och anpassa vår verksamhet efter just studenterna. Vill du vara med på vår förändringsresa mot att skapa Sveriges smartaste kundcenter? Nu kan vi erbjuda en intressant och spännande tjänst som är en kombination av att både arbeta som handläggare och vara operativt ansvarig för enheten i det dagliga arbetet
Vilka är vi?
För oss är service, värdskap och att ge det lilla extra en självklarhet. Vi arbetar mot den varierande målgruppen studenter som står inför flera nya utmaningar. En stor del i deras trygghet är bostaden och den står vi för. För många är detta ett första boende vilket gör att vår vardag kantas av alla möjliga frågor och ärenden.
Vår kundservice består idag av fem medarbetare och är navet för kunder och hyresgäster i vår verksamhet. Hit vänder sig kunder, hyresgäster, samarbetspartners och andra som har frågor eller är nyfikna på vår verksamhet. Våra kontaktvägar är chatt, Facebook, mejl, telefon och besök i reception.
Arbetsuppgifter
I din roll som handläggare med kundserviceansvar är fokus ca 50% på arbete kring teamet och ca 50% på handläggarrollen. I kundserviceansvars delen ingår t ex operativt ansvar över den dagliga driften på enheten, schemaplanering, statistikuppföljning, utveckling av processer, NKI-arbete och att ta fram styrelsematerial. Du kommer vara länken mellan handläggare och Kund och Marknadschefen.
I din som handläggare kommer din vardag kantas av frågor som rör vår bostadskö, förmedling av våra bostäder, studiekrav och många andra frågor som är kopplade till hyresavtalet. I arbetet ingår även handläggning av ärenden kopplade till hyresavtalet såsom olika typer av ansökningar, uppsägning av hyresavtal, boprövning samt förmedling och administration kring våra bostäder.
Kvalifikationer
• Minst gymnasiekompetens och/eller annan lämplig utbildning
• Erfarenhet av Kundservicearbete/kundrelationer
• Erfarenhet av arbete som teamledare är meriterande
• Erfarenhet av NKI arbete är meriterande
• Goda IT-kunskaper (MS Office)
• Erfarenhet av arbete i fastighetssystem är meriterande, vi använder Fast 2
•
• Det är viktigt att du är en god kommunikatör på både engelska och svenska i både tal och skrift då vi har många internationella studenter.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som brinner för kundservice och har erfarenhet av coaching och/eller ledarskap, med fokus på framåtanda, målmedveten och ansvarstagande. Du har mycket god samarbetsförmåga, ett högt engagemang och en stor förmåga att inspirera andra. Som person är du trygg, noggrann, flexibel och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är en problemlösare som har lätt för att se möjligheter och vill få gruppen att trivas.
Vi erbjuder
Hos Stockholms studentbostäder präglas företagskulturen av öppenhet och hjälpsamhet. Som en i laget vågar vi lova dig en inspirerande arbetsplats med engagerade kollegor där studenten alltid är i fokus. Hos oss ges du möjlighet att växa i din roll. Vår värdegrund SAFE; Samarbete-Ansvar-Framåtanda-Engagemang genomsyrar vårt dagliga arbete i hela verksamheten. Vi ser värdet i att satsa på våra medarbetare och erbjuder såväl friskvårdsbidrag som fördelaktiga arbetstider. Lön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal med Unionen. Facklig kontaktperson Unionen, Anita Andersson, 08-458 10 00.
Din ansökan
Intervjuer kommer att ske löpande, så sök tjänsten redan idag. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta:
Kund och marknadschef, Marlene Lundkvist på telefon, 08-458 10 20, marlene.lundkvist@sssb.se
HR-ansvarig, Monica Ekman på telefon, 08-458 10 52, monica.ekman@sssb.se
Du registrerar dig på https://karriar.sssb.se/ senast den 18:e april.