Handläggare med teknisk kompetens

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


ARBETSUPPGIFTER
På Teknik och serviceavdelningen jobbar vi med infrastruktur i form av gator, parker, vatten och avlopp, och övrig planlagd mark. Utöver detta sköter avdelningen naturvård, vissa miljöfrågor, förvaltning av kommunens skog och naturreservat samt hanterar köp och försäljning av mark och tomter. Arbete med översiktsplanering och detaljplaner är också några av huvuduppgifterna.
Inom avdelningen hanteras även bostadsanpassningsärenden, kommunens fordonsförvaltning, kommunens lokalförsörjning och vissa tillståndsärenden. I avdelningen ingår Serviceenheten, med huvudansvar för lokalvård, vaktmästeri och kommunens yttre skötsel.
Avdelningen tillhör kommunstyrelseförvaltningen och lyder under kommundirektören.

Som handläggare på Teknik och serviceavdelningen får du arbeta i en mycket dynamisk miljö där det ställs stora krav på initiativförmåga, samarbetsförmåga och eget ansvar. I den lilla organisationen måste du vara beredd att delta i olika och varierande arbetsuppgifter och projekt. De specifika arbetsuppgifterna kan till del anpassas till dig som blir vår nye medarbetare. Din närmaste chef blir avdelningschefen.
Vår avdelning kännetecknas av flexibilitet och vi delar på arbetsuppgifter och jobbar när så krävs tillsammans för att lösa våra uppgifter.



KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha teknisk utbildning eller erfarenhet, gärna på ingenjörsnivå, som är relevant för avdelningens verksamhetsområden.
Du ska vara en ansvarstagande, initiativrik och social person. Det är avgörande att du både trivs med rena handläggaruppgifter samt med mer dynamiska och komplexa uppgifter. Du ska ha en god samarbetsförmåga då många arbetsuppgifter görs tillsammans med medarbetare från andra delar av kommunen. Det är en fördel om du kan leda och fungera som del i projektarbeten.
Din förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift måste vara god. Du bör även ha god förmåga att kommunicera på engelska.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet och dina förutsättningar att passa in i medarbetargruppen på avdelningen.

Krav:
Körkort för personbil
Gymnasieutbildning med teknisk inriktning. Gärna Väg och vatten eller bygg.
Kunskap och färdighet i Officepaketet (word, excel, powerpoint)
Förståelse för databasarbete

Meriterande:
Högskoleutbildning
Erfarenhet av arbete i kommunal sektor
Erfarenhet av arbete inom teknik och service
Förmåga att kommunicera på fler språk än svenska och engelska


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Thomas Kullberg
0585-489 02
vik. Kostchef Maria Vallgren Eriksson
0585-488 89
Chef Mats Turesson
0585-487 21
Enhetschef Marie Helgesson
0585-489 86
Teknisk chef Mats Turesson
0585-487 21
Bemanningsteamet
0585-489 98
Teamledare Centralköket Anna Brorsson
0585-488 65
Enhetschef serviceenheten Håkan Erlandsson
0585-487 43
Måltidschef Maria Vallgren Eriksson
0585-488 89
Bitr. måltidschef Anna Brorsson
0585-488 65

Sammanfattning

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
FJUGESTA, 71631

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024