Handläggare med utbildning inom företagsekonomi sökes

Handläggare med utbildning inom företagsekonomi sökes

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa handläggare med kunskaper inom företagsekonomi och lönehantering. Då är du varmt välkommen att söka tjänsten!

Om uppdraget

Kunden, en svensk statlig förvaltningsmyndighet har behov av två handläggare på heltid med start 2021-08-30 fram till 2021-12-31, med möjlighet till förlängning. Arbetet kommer att ske på plats i kundens lokaler i Örebro.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som handläggare kommer du främst att förstärka löneteamet och i huvudsak arbeta med insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter gällande Labour Cost Survey (LCS). Arbetet innebär att självständigt utifrån arbetsrutinbeskrivningar och samarbete i löneteamet, kunna besvara frågor från företag och organisationer både via telefon och e-post. Arbetet innefattar också granskning av företags- och organisationers inlämnade data samt återkontakter för att säkerställa riktiga uppgifter.

Du kommer att arbeta i ett team om 12 personer.

Dina kvalifikationer

- Gymnasium med inriktning mot företagsekonomi
- Två års erfarenhet av löner och/eller ekonomi på företag och/eller offentliga organisationer (ex. Kommuner)
- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete (handläggning)
- Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
- Erfarenhet av att möta företag och/eller organisationer i rådgivande situation gällande företagsekonomi och/eller löner
- Noggranna och samtidigt ha förmåga att se helheten för att kunna avgöra om en parameter är avgörande för den aktuella statistiken
- Ha kunskap om grundläggande begrepp inom företagsekonomi och lönehantering


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, kajsa.hessel@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid, kc@bemannia.se

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2021
  • Ansök senast: 12 augusti 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024