Handläggare - medborgarcenter

Arbetsbeskrivning

KLK:2016:14

Kommunledningskontoret
Serviceavdelningen är av kommunledningskontorets avdelningar med medborgarcenter, lönesupport och intern service som verksamheter. Avdelning-ens uppgift är att stödja medborgare, företagare, besökare samt ge intern service.

Medborgarcenter är kommunens ansikte utåt - medborgarnas, näringslivets och föreningarnas ingång till kommunen. Medborgarcenters målsättning är nöjda kunder genom ett engagerat och professionellt bemötande med snabb och rättssäker handläggning.

Vill Du bidra med ditt engagemang och kompetens i vår strävan att bli Sveriges bästa Medborgarcenter 2020? Vi erbjuder ett intressant och varierande arbete med placering i Rådhus Skåne.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som handläggare i medborgarcenter möter du medborgare, företagare och föreningar som är i behov av vägledning, information, rådgivning och beslut från Kristianstads kommuns olika verksamheter. Kontaktvägarna kan vara telefon, personliga möten, mejl, e-tjänster och sociala medier.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara information, rådgivning, vägledning samt handläggning och administration. Arbetet innebär samarbete och samsyn med kommunens olika verksamheter.

Du kommer även vara administratör för uppdragsprocessen i Flexite.

Kvalifikation
-Högskoleutbildning (minst 3 år) med av arbetsgivaren bedömd lämplig inriktning.
-Erfarenhet av kommunal verksamhet samt god kännedom om offentlig förvaltning. Meriterande är erfarenhet från socialtjänst, omsorgs-, barn- och utbildningsförvaltning eller liknande
-Erfarenhet och intresse av att arbeta i olika verksamhetssystem
-Goda kunskaper inom IT och informationssökning
-Förmåga att på ett enkelt sätt kommunicera i både tal och skrift, på svenska och engelska.

Meriterande är språkkunskaper i arabiska samt tidigare erfarenhet av administration och handläggning, arbete med direktservice samt telefoni.

Som person är du serviceinriktad, strukturerad, engagerad, flexibel, stresstålig och lösningsfokuserad. Intresse för människor, lyhördhet och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp en förutsättning för arbetet.

B-körkort är meriterande.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% Tillträde 2016-08-15 eller enligt överenskommelse. Arbetet i medborgarcenter innebär schemalagd arbetstid efter verksamhetens öppettider.

För mer information, ta kontakt med
Lena Nordqvist Sjöborg, Enhetschef Medborgarcenter, 044-13 20 03

För facklig information, ta kontakt med
Qalinle Dayib, Vision, 044-13 25 13

Sista ansökningsdatum
2016-05-08

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Malin Josefsson 044-13 60 14.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 22 april 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


18 november 2024

22 oktober 2024

Fritidssamordnare

Fritidssamordnare

8 oktober 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

7 oktober 2024