Handläggare, medborgarcenter

Handläggare, medborgarcenter

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Ta chansen att bidra till att Kristianstads kommun vidareutvecklar Sveriges bästa medborgarcenter!

Medborgarcenter är medborgares, företags och föreningars väg in till Kristianstads kommun och förvaltningarnas förlängda arm utåt. Enheten tar varje dag emot cirka 500 ärenden som vi besvarar på uppdrag av kommunens förvaltningar. De flesta frågorna hanterar vi och de vi inte kan svara på förmedlar vi vidare till kommunens förvaltningar.

Medborgarcenter består av 20 stycken personer i olika roller och vi finns i Rådhus Skåne samt i Östra kommunhusets besökscentrum.

Vi letar efter dig som ser service och gott bemötande som det viktigaste och roligaste man kan arbeta med. I rollen som handläggare söker vi dig som särskilt kan vara med och svara på medborgares frågor med fokus kring omsorg, arbete och välfärd, kultur och fritid och barn och utbildning.

Vi ser fram emot din ansökan!


ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare i medborgarcenter blir du vägen in i kommunen för medborgare, företag och föreningar. Du blir också förvaltningarnas förlängda arm utåt. Du kommer att svara på medborgares frågor som rör hela kommunens område och särskilt inom området som rör omsorgsförvaltningen, arbete och välfärdsförvaltningen, kultur och fritidsförvaltningen och barn och utbildningsförvaltningen.

Arbetet innebär att hantera ärenden som kommer in till Kristianstads kommun. Detta kan ske via telefon, via digitala kanaler och vid besök. Vi arbetar i olika former av verksamhetssystem. Arbetsprov kan komma att ske.

Vi är Sveriges bästa medborgarcenter, kategorin Kommun enligt Brilliant Awards 2022 vilket vi är mycket stolta över. Vi hoppas du vill vara med i detta team och bidra till att vi fortsätter att ha denna höga kvalitet till våra medborgare.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning på minst 120p/180hp som arbetsgivaren anser relevant för arbetsområdet till exempel inom omsorg, socialt arbete, skola eller kultur och fritid.

Vi vill att du har något års arbetslivserfarenhet samt erfarenhet av arbete med kundkontakt och direktservice. Förmågan att förstå frågor kring omsorg, arbete och välfärd, kultur och fritid och barn och utbildning krävs i rollen liksom förmåga att förstå kommunen som helhet.

Mycket god IT- och datorkunskap är ett krav liksom mycket god förmåga att söka information digitalt. Du kan kommunicera mycket väl på både svenska och engelska. Om du kan ett eller ytterligare språk, förutom svenska och engelska är det välkommet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är en serviceinriktad lagspelare som hjälper kollegor och ger medborgaren ett gott bemötande och en god service. Du trivs i en organisation vars vardag snabbt kan ändras och du vill bidra till utveckling utifrån ett helhetsperspektiv. Du är öppen och rak i din kommunikation och tar eget initiativ i det dagliga arbetet.

Vidare har du en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.


ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

Liknande jobb


Ambulerande receptionist

27 december 2024

Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024