OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 70 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter utvecklas. Välkommen till oss!
Vi söker en ny medarbetare till Möjligheternas kontor som är en del av Arbetsmarknadsenheten i Sollentuna kommun. Enhetens uppdrag är att stödja människor på sin väg till egen försörjning.
Möjligheternas kontor är en öppen verksamhet som vänder sig till arbetssökande mellan 16-64 år som behöver stöd för att komma i egen försörjning. Vi erbjuder stödinsatser med jobbcoacher och mentorer som har olika upplägg knutna till oss. Handläggarens uppgift är att tillsammans med individen komma fram till den insats som är mest lämplig för just den individen. Arbetet består av individuella möten både med deltagare och andra aktörer, såsom Arbetsförmedlingen, socialtjänsten, Försäkringskassan m fl.
För att arbeta hos oss är det viktigt att du har adekvat eftergymnasial utbildning, goda kunskaper om arbetsmarknaden, erfarenhet av att arbeta med och för människor med olika svårigheter. Du ska även ha mycket god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer. Vi arbetar helt individorienterat, det är därför av stor vikt att du är flexibel, lösningsorienterad och att du vågar fatta egna beslut utifrån din kompetens. Vi söker en ansvarstagande, prestigelös person som är trygg i sig själv och v i tror att du trivs bäst hos oss om du gillar att arbeta utvecklingsinriktat. Erfarenhet av arbete med ovan nämnda myndigheter kan vara värdefull.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan bli aktuell.
Vi intervjuar löpande.