OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handläggare, myndighetssamverkan Copernicus (visstidsanställning, 20 %)
med placering vid Avdelningen för forskning och utveckling, dnr 2022-00100.
Om tjänsten
Vi söker dig som är en erfaren och engagerad handläggare som under en övergångsperiod vill bidra med expertis inom myndighetssamverkan Copernicus. Lockas du av att arbeta i en förvaltningsmyndighet som präglas av såväl expertkunnande som internationellt samarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig.
Vi söker nu en handläggare med ansvar för myndighetssamverkan Copernicus till Rymdstyrelsens avdelning för forskning och utveckling. Avdelningen består av avdelningschefen och 11 medarbetare. På myndigheten arbetar idag 25 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Du kommer att:
- Ansvara för Rymdstyrelsens arbete med samordningen av myndighetssamverkan Copernicus.
- Vara sammankallande för möten inom myndighetssamverkan Copernicus och de arbetsgrupper som finns inom samverkan.
- Planera för och genomföra Myndighetssamverkan Copernicus årsmöte i samarbete med berörda myndigheter.
- Sammanställa och rapportera resultaten från genomförda möten inom myndighetssamverkan Copernicus och dess arbetsgrupper.
Du ger råd och stödjer myndighetens övriga handläggare i frågor som berör myndighetssamverkan Copernicus.
Kvalifikationer
Du har:
- Magisterexamen inom naturvetenskapligt ämne.
- Flerårig erfarenhet av självständigt utredningsarbete på statlig myndighet.
- Flerårig erfarenhet av arbete med myndighetssamverkansprojekt.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
- Arbetat med jordobservation inom ESA och EU:s Copernicusprogram.
Personliga egenskaper
För att kunna utföra uppgifterna som handläggare på Rymdstyrelsen har du förmåga att kunna arbeta självständigt och proaktivt. Du uppskattar och har mycket god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som med våra externa samarbetsparter och är duktig på att skapa och upprätthålla goda samarbeten.
Du är strukturerad, resultatinriktad och har förmåga att prioritera. Vidare är du även lösningsorienterad, drivande och har lätt att växla mellan självständigt arbete och arbete i grupp. Som person har du såväl social förmåga som integritet, du är hjälpsam samtidigt som du är beredd att ställa krav, du har ett gott omdöme. Du respekterar den statliga värdegrunden och har förmåga att agera som en god företrädare för myndigheten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen är en visstidsanställning på deltid (20 %) med tillträde snarast och till och med den 31 oktober 2022. Inrikes resor förekommer i tjänsten. Tjänsten är placerad i Solna.
Kontakta oss:
Johan Köhler, avdelningschef, tel: 08-40 90 77 93
Tobias Edman, Saco-S, tel: 08-40 90 77 80
ST-medlemmar representeras hos oss för närvarande centralt av ST-förbundet, tel: 0771-55 54 44. Sacos företrädare kan också kontaktas om frågor som rör lokala förhållanden, även av medlemmar ur andra fackförbund.
Ansökan
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev och CV. Beskriv på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Du söker tjänsten genom vårt rekryteringsstöd. Märk din ansökan med ärendenummer 2022-00100. Vi vill ha din ansökan senast den 6 maj 2022.
Om Rymdstyrelsen
Rymdstyrelsen är en expertmyndighet under Utbildningsdepartementet med ansvar för statligt finansierad nationell och internationell rymdverksamhet i Sverige vad gäller forskning och utveckling. Rymdstyrelsen är Sveriges kontaktorgan för internationellt rymdsamarbete. I Rymdstyrelsens uppdrag ingår också att inspirera unga att studera naturvetenskap och teknik. Läs mer om oss på www.rymdstyrelsen.se.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring inför denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.