OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för samordning och stöd, Socialdepartementet
Har du erfarenhet av den statliga budgetprocessen och myndighetsstyrning? Är du en drivande person som kan samarbeta bra med andra? Socialdepartementet söker en handläggare för att utveckla myndighetsstyrning och jämställdhetsintegrering samt klimat- och miljöintegrering inom departementets ansvarsområde.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utveckla arbetet med myndighetsstyrningen på Socialdepartementet. Det handlat t.ex. om myndighetsdialogen, myndigheternas ledningsformer, intern styrning och kontroll, utformning av regleringsbrev och uppdrag, finansiell styrning, departementets myndighetshandläggarnätverk samt utveckling och samordning av arbetet med jämställdhetsintegrering och klimat- och miljöintegrering inom Socialdepartementets verksamhetsområde. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har avslutad akademisk utbildning inom statsvetenskap, juridik eller ekonomi, erfarenhet av den statliga budgetprocessen, myndighetsstyrningsfrågor och erfarenhet av Officepaketet. Vi vill att du har mycket god kunskap om den svenska statsförvaltningen och den svenska förvaltningsmodellen, god kunskap generellt om myndighetsstyrning, god kunskap om den statliga budgetprocessen och mycket god kunskap i svenska språket i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Meriterande är erfarenhet av arbete med jämställdhetsintegrering och erfarenhet av arbete med klimat- och miljöintegrering samt erfarenhet av det statliga budgetsystemet Hermes.
Dina egenskaper
Du är självständig och strukturerad med en problemlösande analysförmåga, du har hög integritet och förmåga att skapa relationer och kan samarbeta bra med andra.
Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med februari 2022. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning.
Tillträde snarast.
Periodvis kan arbetet innebära behov av tillgänglighet utanför ordinarie arbetstid.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Erica Wass som är administrativ chef och enhetschef, på 08-40557 03. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Ann-Sofi Brandt på 08-405 52 41. Fackliga kontaktpersoner är Håkan Nyman för Saco och Kristoffer Lundberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 5 september 2021.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Socialdepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för frågor som rör samhällets välfärd. De handlar om folkhälsa och sjukvård, socialtjänst inklusive äldreomsorg, omsorg om och rättigheter för personer med funktionsnedsättning, sjuk- och föräldraförsäkring, pensioner, samt premiepensionssystemet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35