Handläggare, Norrtälje

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar mm. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-enhet i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver en omfattande utvecklings- och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.

Arbetsuppgifter
Arbetet består av handläggning av ansökningar om lagfart och inteckningar samt inskrivning av nyttjanderätter och servitut m.m. i fastighetsregistret. I arbetet ingår att du fattar egna juridiska beslut. Ärendemängden är stor och arbetet produktionsinriktat. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider. Du har kontakter med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt. Tjänsten är på heltid, tidsbegränsad t o m 2016-02-28.

Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, t ex högskolekurser inom juridik eller mäkleri, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta. Kunskaper om civilrätt och fastighetsrätt liksom tidigare arbete från närliggande verksamhet som t ex bank eller fastighetsmäklare värdesätts.
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det mycket viktigt att du har förmåga att samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt samt förstå att det som vi gör är att producera ärenden så fort som möjligt med så bra kvalitet som möjligt. Nyckelord i vår förvaltning är laganda och eget driv.
Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och hanterar svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärnafunktionschef Ann-Sofie Andersson, telefon 0176 - 20 59 72. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Sebastian Hallman 0176- 20 59 54, telefon Telefonnummer och för ST inom Lantmäteriet, Cecilia Holgersson, telefon 0176-20 59 66. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet Gävle
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Visstidsanställning, 6 månader eller längre
  • Publicerat: 21 augusti 2015

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024