OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Är du vår nya medarbetare som vill delta i resan mot våra framtida mål? Vi är i behov av nya medarbetare som kan delta i Lantmäteriets utveckling och aktivt bidra till ökad service med kundens fokus. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings-och förändringsarbete inriktat på service, effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet och är just nu i en period av ökad digitalisering, där vi arbetar mycket med nya tankesätt och infallsvinklar.
Vi ska underlätta för våra kunder genom att förbättra vårt språk och vara mer kommunikativa, så att det blir enkelt för kunden att skicka in rätt handlingar vid ansökan.
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar m.m. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab i Gävle.
Utifrån din kompetens och individuella skicklighet kan dina arbetsuppgifter variera.
Arbetsuppgifter
Arbetet består av kundservice och handläggning. Du kommer att ha kontakt med privatpersoner och professionella aktörer från fastighetsmarknaden samt lämna upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Du arbetar teambaserat mot givna mål med fokus på handläggningstider.
Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, t ex högskolekurser inom civilrätt och fastighetsrätt, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta.
Personliga egenskaper
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning. Du är målmedveten och har mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress.
Du är flexibel och har ett öppet förhållningssätt till den variationen i arbetsuppgifter som finns inom verksamheten. Det är viktigt att du kan bidra med god service till allmänheten och har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi ser även att du gärna har erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Funktionschef Ann-Sofie Andersson, telefon 0176-20 59 70, Funktionschef Anne Söderbaum, telefon 0176-20 59 60. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anna Carin Ljungberg, telefon 0176-20 59 85 och för ST inom Lantmäteriet, Helene Andersson, telefon 0522-65 62 39.
Våra e-postadresser är ann-sofie.andersson@lm.se, anne.soderbaum@lm.se, anna-carin.ljungberg@lm.se, helene.andersson@lm.se. Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.
Övrig information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Här kan du läsa mer om hur Lantmäteriet behandlar personuppgifter https://www.lantmateriet.se/personuppgifter?faq=328d
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?