OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du ute efter en ny utmaning och har erfarenhet inom handläggning? Är du noggrann, trygg, serviceminded och har en god administrativ förmåga? Då har vi en intressant tjänst för dig. Vår kund SCB öppnar upp möjligheten för just dig som vill fortsätta bygga ditt CV med handläggning.
Du anställs på Randstad och arbetar ute hos vår kund i mycket trevliga lokaler. Det är ett heltidsuppdrag som startar enligt överenskommelse. Uppdraget är till en början 6 månader med goda chanser till förlängning för rätt person!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande.
Ansvarsområden
I din roll som handläggare kommer du att förstärka löneteamet och i huvudsak arbeta med insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter.
Arbetet innebär att självständigt utifrån arbetsrutinbeskrivningar och samarbete i löneteamet, kunna besvara frågor från företag och organisationer både via telefon och e-post. Arbetet innefattar också granskning av företags- och organisationers inlämnade data samt återkontakter för att säkerställa riktiga uppgifter.
Arbetstider
Detta är ett konsultuppdrag via Randstad from V.35 fram till 2021-12-31 med möjlighet till förlängning. Heltid/dagtid med vanliga kontorstider.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som handläggare ser vi gärna att du har:
Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Meriterande:
Gymnasieutbildning med inriktning mot företagsekonomi i kombination med minst två års
erfarenhet av löner och/eller ekonomi på företag och/eller offentliga organisationer (exempelvis kommuner).
Erfarenhet av att möta företag och/eller organisationer i rådgivande situation gällande
företagsekonomi och/eller löner.
Ha kunskap om grundläggande begrepp inom företagsekonomi och lönehantering.
Du trivs med att arbeta självständigt och har förmågan att strukturera ditt egna arbete. Du är noggrann och samtidig har förmågan att se helheten för att kunna avgöra om en parameter är avgörande för den aktuella statistiken. Du är lösningsfokuserad, ansvarstagande och drivande i de uppgifter du ska utföra. Du är mån om att skapa bra relationer till dina kollegor och vill delta aktivt med att skapa en bra arbetsmiljö.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
SCB:s främsta uppgift är att förse användare och kunder med statistik för beslutsfattande, debatt och forskning. Det gör SCB i huvudsak på uppdrag av regeringen och olika myndigheter. SCB har även kunder i det privata näringslivet och bland forskare.
SCB ansvarar för officiell statistik och annan statlig statistik. Det innebär att SCB ska utveckla,framställa och sprida statistiken. Dessutom ska SCB samordna systemet för den officiella statistiken i Sverige. SCB bedriver också långsiktiga samarbetsprojekt med statistikbyråer i utvecklingsländer, som finansieras av Sida. SCB finns i både Solna och Örebro och har cirka 1300 medarbetare. Totalt omsätter verksamheten över en miljard kronor årligen, varav hälften är statligt anslag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044