Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
För uppdrag hos SCB söker vi nu flera handläggare vars huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att granska inkomna uppgifter från företag och offentlig sektor i en statistisk undersökning. Arbetet kräver direkt kontakt med uppgiftslämnare genom e-post och/eller telefon för att besvara inkomna frågor och erbjuda service. I arbetsuppgifterna ingår även att bedöma rimligheten i inkomna uppgifter. Uppgifterna som ingår i undersökningen gäller bland annat antal anställda, arbetade timmar, löner, arbetsgivaravgifter och andra personalkostnader för 2024.
Som Handläggare får du en möjlighet att vara delaktig i en viktig undersökning om arbetskraftskostnader i Sverige och EU som är en årlig undersökning som genomförs av SCB på uppdrag av Medlingsinstitutet (MI). Den är EU-reglerad och syftar till att ge en översikt över arbetskraftens kostnader i olika branscher och länder. Företag som ingår i undersökningen är skyldiga att lämna in uppgifter. SCB kommer att ge dig all nödvändig introduktion och information.
Uppdragsperiod och omfattning:
Uppdraget är på deltid 75–80% under kontorstid med start i mars och pågår i ca 3 månader med möjlighet till förlängning.
Placeringsort är hos myndigheten i Örebro, möjlighet till distansarbete finns ej.
Krav för tjänsten:
• Erfarenhet och kunskap om löneadministration
• Erfarenhet och kunskap om bokföring.
• Viss kunskap i företagsekonomi (motsvarande företagsekonomi A)
• Erfarenhet av kundkontakter och service via telefon.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
-Erfarenhet av att ha drivit eget företag
-Kunskap om statistik på grundläggande nivå
Om dig:
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är van vid att arbeta mot deadlines samt har en god förmåga att arbeta i ett team och samarbeta med andra. Vidare är ett samhällsintresse och känsla för service av stor vikt för att kunna möta uppgiftslämnare på ett lämpligt sätt.
I denna process använder vi oss arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-01-21
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147