Handläggare på deltid till Statistiska Centralbyrån (SCB)

Handläggare på deltid till Statistiska Centralbyrån (SCB)

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
För uppdrag hos SCB söker vi nu flera handläggare vars huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att granska inkomna uppgifter från företag och offentlig sektor i en statistisk undersökning. Arbetet kräver direkt kontakt med uppgiftslämnare genom e-post och/eller telefon för att besvara inkomna frågor och erbjuda service. I arbetsuppgifterna ingår även att bedöma rimligheten i inkomna uppgifter. Uppgifterna som ingår i undersökningen gäller bland annat antal anställda, arbetade timmar, löner, arbetsgivaravgifter och andra personalkostnader för 2024.

Som Handläggare får du en möjlighet att vara delaktig i en viktig undersökning om arbetskraftskostnader i Sverige och EU som är en årlig undersökning som genomförs av SCB på uppdrag av Medlingsinstitutet (MI). Den är EU-reglerad och syftar till att ge en översikt över arbetskraftens kostnader i olika branscher och länder. Företag som ingår i undersökningen är skyldiga att lämna in uppgifter. SCB kommer att ge dig all nödvändig introduktion och information.

Uppdragsperiod och omfattning:
Uppdraget är på deltid 75–80% under kontorstid med start i mars och pågår i ca 3 månader med möjlighet till förlängning.
Placeringsort är hos myndigheten i Örebro, möjlighet till distansarbete finns ej. 

Krav för tjänsten:
• Erfarenhet och kunskap om löneadministration
• Erfarenhet och kunskap om bokföring.
• Viss kunskap i företagsekonomi (motsvarande företagsekonomi A)
• Erfarenhet av kundkontakter och service via telefon. 
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska 

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
-Erfarenhet av att ha drivit eget företag
-Kunskap om statistik på grundläggande nivå 

Om dig:
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är van vid att arbeta mot deadlines samt har en god förmåga att arbeta i ett team och samarbeta med andra. Vidare är ett samhällsintresse och känsla för service av stor vikt för att kunna möta uppgiftslämnare på ett lämpligt sätt.

I denna process använder vi oss arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-01-21

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via e-post: anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2024
  • Ansök senast: 21 januari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Utredare gällande civil beredskap

Utredare gällande civil beredskap

17 december 2024

Handläggare kundservice

Handläggare kundservice

17 december 2024

Handläggare till VA/avfall

Handläggare till VA/avfall

17 december 2024

Projektledare

Projektledare

17 december 2024