OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som ett led i Riksbankens kontanthantering har Riksbanken möjlighet att lösa in bl.a skadade och ogiltiga sedlar. Som handläggare på enheten för inlösen av kontanter arbetar du huvudsakligen med inlösenärenden samt tillhörande administrativa uppgifter.
VI ERBJUDER DIG
Du får kunniga och engagerade kollegor och god möjlighet till egen kompetensutveckling samt möjlighet att bidra till att utveckla verksamheten.
DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Arbetet som handläggare innefattar handläggning av ärenden inkl bedömningar, kontanthantering och avstämningar, kontakt med allmänheten samt även vissa interna kontakter.
DITT TEAM
Du ingår i ett team av sju handläggare och enheten har totalt 10 medarebetare. Enheten för inlösen av kontanter tillhör avdelningen för betalningar som är en av Riksbankens åtta avdelningar. Här kan du läsa mer om Riksbankens organisation.
MER OM DIG
Vi söker dig som har akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet som Riksbanken finner likvärdig, minst några år. Erfarenhet av handläggning av inlösenärenden och annan kontanthantering hos myndighet är ett krav. Du ska också har arbetat i miljöer med hög säkerhet. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska, samt ha goda kunskaper i officepaktet. Det är meriterande om du har dokumenterad kunskap om förvaltningsrätt och erfarenhet av tillämpning av penningtvättslagen. Som person är du strukturerad, stabil och serviceinriktad. För att lyckas i tjänsten har du förmågan att ta dig an arbetsuppgifterna med stor noggrannhet och du har mycket god analytisk förmåga. Du behöver också ha god förmåga att se helheten i verksamheten.
MER OM TJÄNSTEN
Tillträde: Omgående eller Enligt överenskommelse
Anställningstyp: Visstidsanställning tom 2023-08-31
Placering: Huvudkontoret Brunkebergstorg Stockholm
Arbetstid: Fast arbetstid med övertidsersättning
Möjlighet att jobba distans: Nej
Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövningssamtal för säkerhetsklassade tjänster.
ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.
ANSÖK
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 25 oktober. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning.
Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.