OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som handläggare på Försäkringskassans kundmöte för partners har du ett viktigt uppdrag, då du är våra partners första kontakt med oss. Du bidrar därmed till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som den svenska socialförsäkringen. Med partners menar vi exempelvis arbetsgivare, egna företagare och andra myndigheter.
I huvudsak möter du våra partners i telefon, men också via e-post och chatt, där du hjälper dem att identifiera sina behov. Eftersom varje kundmöte är unikt behöver våra partners mötas utifrån sina specifika behov.
En viktig del av ditt uppdrag är att informera om och ge support i våra självbetjäningstjänster, för att skapa förutsättningar för våra partners att självständigt kunna hantera sina ärenden.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har mycket god datorvana, van vid informationssökning och lätt kan navigera mellan flera system samtidigt
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift, i både svenska och engelska
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med kundmöten över telefon
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av att arbeta med telefoni
• har erfarenhet av att arbeta med beslut som påverkar individer
• har vana av teamarbete och att arbeta gemensamt för att uppnå uppsatta mål
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00 -16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester kommer att användas i denna rekrytering. Rekryteringsseminarium kommer att hållas någon gång under vecka 3 för de som går vidare efter test. Det är viktigt med närvaro på seminariet.
Kontakt
Rekryterande chef: Jim Wulff Zetterman, 010-111 66 76, (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Maria Esplund, 010-112 15 62 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Christopher Ihrmark, christopher.ihrmark@forsakringskassan.se, SACO: Hoda Younes, hoda.younes@forsakringskassan.se, Seko: fseko@forsakringskassan.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 31 december 2021.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.