OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En dag på jobbet
Som handläggare på tillståndsenheten utreder du självständigt ansökningar enligt alkohol -och tobakslagen. En stor del av arbetet är att utföra inre och yttre tillsyn av restaurangnäringen samt de försäljningsställen som säljer tobak, folköl, receptfria läkemedel, e-cigaretter och tobaksfria nikotinprodukter Den yttre tillsynen sker vid vissa tillfällen i samarbete med andra tillsynsmyndigheter. Kvällsarbete förekommer i samband med yttre tillsyn.
Du har förståelse för de lagar och regler som råder inom området och använder din kunskap till att göra kvalitativa och rättssäkra bedömningar. Ansvarstagande och känsla för rättssäkerhet är viktigt. Du medverkar även i utbildningar för serveringspersonal och arbetar för en god samverkan med företagarna.
Vem är du?
Krav:
- Lämplig utbildningsbakgrund för arbetet är jurist, socionom, ekonom eller annan likvärd utbildning.
- Du har mycket god skriftlig och muntlig förmåga på svenska.
- Vi arbetar helt digitalt från ansökningar till arkivering samt vid tillsyn vilket gör att du måste ha vana av att arbeta i digitala miljöer.
- B-körkort är ett krav.
Meriterande:
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning av ärenden enligt alkohol- och tobakslagen eller annan myndighetsutövning av motsvarande karaktär.
- Det är även en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en politikerstyrd organisation.
Personliga egenskaper:
- Som person är du ansvarstagande, utåtriktad, initiativtagande och kan driva frågor inom ansvarsområdet ända till målet.
- Du har god samarbetsförmåga, ett öppet förhållningssätt och lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
- Då ärendemängden tidvis är stor är det också nödvändigt att kunna prioritera bland flera viktiga arbetsuppgifter och behålla noggrannheten även under tidspress.
- Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer.
Stor vikt läggs på personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Ett arbete där du är med och bidrar till att skapa information och förutsättningar för företagare och medborgare om vad de olika tillstånden innebär samt vilka lagar och regler som gäller kring alkohol,tobak, folköl, receptfria läkemedel, e-cigaretter och tobaksfria nikotinprodukter.Du som medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du har stora möjligheter att vara med och påverka din och vår gemensamma framtid. Här har vi en öppen kultur och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi tar vara på din kreativitet och ditt engagemang och uppmuntrar dig till att komma med idéer och utmana invanda arbetssätt, alltid med fokus på medborgaren. Att du deltar i utvecklingsarbete och förändringar är en självklarhet. Inom alla verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom kvalitetsarbete, metodutveckling, digitalisering och kompetensutveckling.
Du kan läsa mer om våra förmåner här: https://www.sodertalje.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss/formaner/
Välkommen till oss!
Socialkontoret har drygt 700 anställda och är organiserad i tre verksamhetsområden. Du kommer att arbeta på tillståndsenheten tillsammans med två kollegor. Tillståndsenheten ingår i socialkontorets stab på 19 personer med kollegor som arbetar som ekonomer, verksamhetsstrateger, jurister, administratörer, systemförvaltare och välfärdsteknikutvecklare. Vårt uppdrag är att ge service och vara tillgängliga för alla som behöver stöd, hjälp och omsorg. Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb och erbjuder ett arbete som berör. Vi sitter i stadshusets moderna lokaler nära centrum och kommunikationer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.