OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Handläggning, kundkontakt och teamarbete
Som handläggare på Försäkringskassans kundmöte för partners har du ett viktigt uppdrag, då du är våra partners första kontakt med oss. Du bidrar därmed till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som den svenska socialförsäkringen. Med partners menar vi exempelvis arbetsgivare, egna företagare och andra myndigheter.
I huvudsak möter du våra partners i telefon, men också via e-post och chatt, där du hjälper dem att identifiera sina behov. Eftersom varje kundmöte är unikt behöver våra partners mötas utifrån sina specifika behov.
En viktig del av ditt uppdrag är att informera om och ge support i våra självbetjäningstjänster, för att skapa förutsättningar för våra partners att självständigt kunna hantera sina ärenden.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• trivs med kundmöten över telefon
• van vid informationssökning och lätt kan navigera mellan flera system samtidigt samt har mycket god systemvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift, i både svenska och engelska
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av servicerelaterade yrken
• har erfarenhet av att arbeta med telefoni
• har erfarenhet av att arbeta med beslut som påverkar individer
• har vana av teamarbete och att arbeta gemensamt för att uppnå uppsatta mål.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. I den här rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. För dig som går vidare kommer ett rekryteringsseminarium med obligatorisk närvaro att hållas den 14 mars klockan 17.00 – 18.00 i våra lokaler på Nordgården plan 2 i Tändstickan. Adressen är Grafiska Vägen 2C i Göteborg och vi möts nere i entrén och går upp tillsammans. Om du blir kallad är det viktigt att du anmäler om du inte kan komma. Detta gör du till HR-specialist Alexandra Strandqvist.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktuppgifter
Rekryterande chefer: Sara Nilsson, 010-119 24 32 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Alexandra Strandqvist 010- 112 44 58 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Helena Andersson, e-post helena.ma.andersson@forsakringskassan.se SACO: Karoline Mellgren, 010-116 93 36. Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 6 mars 2023. Ladda upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.